به گزارش روابط عمومي استانداري؛ " محمدرضا فلاح زاده " سه شنبه شب در مراسم افتتاح اين نمايشگاه كه در محل نمايشگاه شهيد قندي برگزار شد، گفت: فرش از ديد هنري يك هنر صد در صد مسئوليت آور و بصورت هدفمند است.
استاندار يزد با يادآوري اينكه انسان ها ذاتا به زيبايي علاقه مند هستند، فرش را داراي بالاترين درجات هنر و زيبايي ارزيابي كرد.
وي همچنين اسلام را دوستدار هنري دانست كه در راستاي تكامل جامعه و رفع نياز بشري تلاش كند.
اين مقام مسئول در بخش دوم سخنان خود با تاكيد بر اطلاع رساني اين هنر اصيل ملي توسط صدا و سيما، تاكيد اسلام در خصوص اشتغال و كسب روزي حلال را يادآور شد كه اين حرفه نمونه بارز آن است.
فلاح زاده  همگاني بودن اين صنعت را از محسنات آن دانست و خاطر نشان كرد: هنر هاي قديمي ايران باستان از جمله قالي بافي، معماري و شهرسازي و ..... سرآمد جهان محسوب مي شده است كه بايد دوباره به آن سمت حركت كند.
وي همچنين فراگيري صنعت فرش بوسيله سرمايه گزاري اقشار متوسط جامعه و تشكيل نواحي صنعتي در خصوص فرش را مورد تاكيد قرار داد و خودكفايي كشور و بهبود صادرات كشور را از ديگر مزاياي اين صنعت عنوان كرد.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت نيز در اين مراسم به تشريح دستاوردهاي استان در خصوص صنعت فرش دستباف پرداخت.
" محمد مهدي زارع " تعداد بافندگان فرش در استان را 40 هزار نفر بيان كرد و افزود: در سال گذشته 200 هزار متر مربع فرش در استان يزد توليد شد.
وي همچنين فعاليت 3 مركز علمي دانشگاهي و 1 هنرستان مخصوص فرش در استان، يكصد مجوز كارگاه متمركز و غير متمركز و حضور فعال تر در بازهاي خارجي را مورد اشاره قرار داد.