به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در این نشست با تاکید بر نقش موثر سرمایه گذاری سرمایه گذاران در افزایش تولید واشتغال در جامعه گفت: در این راستا، اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیز که به تنهایی توانایی ایجاد واحدهای بزرگ و متوسط را ندارند می توانند از طریق تجمیع و تمرکز سرمایه در این جهت اقدام کنند.
وی با بیان این که باید از توان سرمایه ای اقشار متوسط و ضعیف جامعه استفاده شود اظهار داشت: باید با طرحریزی راهبرد مناسب و همت، تلاش و دلسوزی زمینه رشد و تعالی اقشار مختلف جامعه را فراهم کرد.
استاندار یزد با اشاره به نقش بنیاد توسعه و کارآفرینی در این رابطه ادامه داد: بنیاد توسعه و کارآفرینی می تواند از طریق آموزش و حمایت اقشار متوسط و ضعیف جامعه زمینه را برای تحقق این امر مهیا سازد.
معاون برنامه ریزی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به این که تعریف و ابلاغ ایجاد بنیاد توسعه و کارآفرینی با هدفی مقدس صورت پذیرفته است گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش نقش و سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور یکی از اموراتی که می تواند در این رابطه تاثیرگذار باشد فعال کردن همین بنیاد است.
بابایی بر نقش ستاد بنیاد توسعه و کارآفرینی در تشکیل ساختار، تبیین خط مشی و سیاستگذاری و ایفای نقش حمایتی در این خصوص تاکید کرد. 
شایان ذکر است بنیاد توسعه و کارآفرینی با بهره گیری از چند هلدینگ از طریق تشکیل شرکت های تابعه خود در شهرها از طریق جذب ثروت افراد توانمند بدون تخصص و متمرکز کردن سرمایه افراد متوسط و ضعیف جامعه، زمینه را برای توسعه و اشتغال زایی فراهم می آورد.