به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمد مسعود سمیعی نژاد در این مراسم با اشاره به راه اندازی کارخانه بوهروک بعد از گذشت 22 سال از زمان اولین کارهای اجرایی این واحد صنعتی ، این اتفاق را به مردم مومن و سختکوش یزد تبریک گفت و با اشاره به آمار تولید سیمان در کشورافزود: در حالی که میزان تولید سیمان در کشور در آغازین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 7 میلیون تن بود این میزان تا قبل از زمان روی کار آمدن دولت نهم به 34 میلیون تن رسید.
وی افزود: اما در زمان دولت نهم با تلاش و کوشش فراوان 31 میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان در کشور اضافه شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری این میزان به 76 میلیون تن برسد.
معاون وزیر صنایع و معادن با بیان این که این موفقیت در حالی حاصل شده است که کشور با تحریم های سخت مواجه بود ادامه داد: شاید اگر تحریم ها نبود امروز نمی توانستیم به این موفقیت ها دست یابیم به نحوی که تولید سیمان در مراحل طراحی، نصب، ساخت و راه اندازی توسط متخصصان داخلی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: حتی در این زمینه پا را از مرزها فراتر گذاشته ایم و برای تولید سیمان با چند کشور خارجی نیز قرارداد منعقد کرده ایم.
سمیعی با بیان این مطلب که این موفقیت ها باعث افتخار ایرانیان است و نباید آن را زیر سئوال برد خاطرنشان کرد: وظیفه دولت خدمت به مردم است و مسئولین با انجام سفرهای استانی فاصله میان خود و مردم را کاهش داده اند و راه اندازی همین کارخانه نیز از برکات سفرهای استانی هیات دولت به حساب می آید.  
استاندار یزد نیز در این مراسم با تسلیت رحلت جانگداز حضرت آیت ا... العظمی بهجت با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان بوهروک گفت: از آنجا که استان یزد از صنعت تولید سیمان برخوردار نبود حدود 8 درصد از هزینه طرح های عمرانی در استان صرف حمل و نقل سیمان می شد که با افتتاح و بهره برداری از این کارخانه مشکل استان در این زمینه تا حدود زیادی مرتفع شده است.
محمدرضا فلاح زاده با بیان این بهره برداری از این کارخانه تنها با همت، پشتیبانی، پیگیری و نظارت مستمر مسئولین و دست اندرکاران امر حاصل شده است به تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در بخش صنعت استان یزد اشاره کرد و گفت: از تعداد 3070 فقره پروانه بهره برداری که تاکنون در بخش صنعت استان صادر شده 1000 فقره آن متعلق به زمان فعالیت دولت نهم می باشد.
وی وظیفه مسئولین را خدمتگزاری به مردم عنوان کرد و گفت: خدمتگزاری برای مردم یک افتخار است.
فلاح زاده با اشاره به بهره برداری از صنایع بزرگی چون زغال شویی طبس، گندوله سازی اردکان، خط چهارم چادرملو و معاون میشدوان و سه چاهون اظهار داشت: این در حالی است که پروژه های صنعتی بسیاری هم اینک در کشور در دست احداث و راه اندازی می باشد که تعدادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.
وی در پایان با پاسداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر یاد و خاطره همه شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.