نماينده ولي فقيه در استان:

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، آيت الله "محمد رضا ناصري" روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه با حضور استاندار و اعضاي اين ستاد در محل دفتر نماينده ولي فقيه در استان برگزار شد، ضمن قدرداني از زحمات اعضاي ستاد، مسئله مبارزه با قاچاق كالا و ارز را از مسائل مهم كشور دانست.
وي اظهار داشت: نتايج منفي قاچاق كالا و ارز در كشور در حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي، اخلاقي و اجتماعي مشهود است.
امام جمعه يزد ادامه داد: گستردگي مرزهاي آبي و خاكي، وجود افراد سود جو، معضل بيكاري در مناطق مرزي و اقدامات خصمانه دشمنان جمهوري اسلامي ايران از دلايل قاچاق كالا و ارز در كشور است.
وي اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با قاچاق كالا وارز را مثبت ارزيابي و تاكيد كرد: بايد نتايج اين اقدامات در سطح كوچه و بازار نيز ملموس باشد.
نماينده ولي فقيه در استان بر ضرورت برنامه ريزي هاي نو با سبك و ابزار جديد براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سطح كشور و استان يزد تاكيد كرد.
استاندار يزد نيز در اين جلسه ضمن تبريك خلق حماسه سياسي به تبعيت رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي)، انتخاب حجت الاسلام والمسلمين دكتر"حسن روحاني" را تبريك گفت.
"محمد رضا فلاح زاده" ضربه به توليد داخلي، ترويج قانون گريزي و گرايش به كالاهاي اروپايي را از تبعات منفي قاچاق كالا و ارز دانست.
وي همچنين تقويت كار فرهنگي در سطح كشور، اجراي طرح شبكه بازرسي و نظارت مردمي(طرح شبنم)، تقويت ايست و بازرسي هاي ناجا، برخورد شديد قوه قضائيه با قاچاقچيان و اولويت دار شدن پرونده هاي قاچاق در دادگاه ها را به عنوان برخي از راهكارهاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز برشمرد.
استاندار در پايان سخنان خود از تلاش هاي نيروي انتظامي، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و سربازان گمنام امام زمان(عج) در اين حوزه قدرداني كرد.
در ابتداي اين جلسه معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گزارشي از عملكرد و برنامه هاي در دست اجراي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان ارائه كرد.
"غلامحسين دشتي" با بيان اينكه مبارزه با قاچاق، عزم ملي و همگاني را مي طلبد اظهار داشت: عملياتي شدن اقتصاد مقاومتي نيز مستلزم مبارزه با قاچاق كالا وارز در كشور است.
وي  همچنين از كاهش پرونده هاي قاچاق در يكسال گذشته در استان يزد خبر داد.