به گزارش روز شنبه كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات استان، “سيد عبدالمجيد قائم محمدي” اظهارداشت: با توجه به اهميت انتخابات پيش رو و نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي ) به  سال "حماسه سياسي، حماسه اقتصادي" باید با هماهنگی و همراهی میان دستگاه های مختلف بسترهای لازم  را برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه فراهم کرد.
 وی افزود: اطلاع رسانی به موقع، صحیح و شفاف از جمله  اقدامات بسیار ضروری در برگزاری انتخابات است که می تواند حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را بيش از پيش فراهم سازد.
  مدير كل روابط عمومي استانداري يزد، برگزاری نشست های هم اندیشی با اصحاب رسانه استان، برگزاری نشست های خبری، برگزاری جلسات مشترک با کمیته های شهرستانی، و انتشار به موقع اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور از اهم برنامه هاي اولويت دار كميته اطلاع رساني ستاد انتخابات استان يزد عنوان کرد.
نقش رسانه ها در اطلاع رساني
قائم محمدي با اعلام خبر راه اندازي پرتال خبر انتخابات استان يزد گفت: مسئولين و مردم مي توانند آخرين اخبار ستاد انتخابات استان را از اين سايت به آدرس entekhab.ostanyazd.ir  دنبال كنند.
وي افزود: اين پرتال اخبار انتخابات شهرستانها، قوانين مرتبط ،  بيانات ارزشمند حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در خصوص انتخابات،‌اطلاعات و آمار و ... را در خود جاي داده است.
مشاور استاندار در ادامه اضافه كرد با تعاملي كه با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت گرفته ، مقالات نخبگان و فرهيختگان استان در خصوص انتخابات و حضور پرشور مردم در نشريات استان به چاپ خواهد رسيد لذا از كليه فرهيختگان دعوت مي شود تا مقالات خود در خصوص انتخابات را به كميته تبليغات و اطلاع رساني واقع در استانداري يزد ارسال نمايند.
وي ضمن قدرداني از فعاليت رسانه هاي استان در جهت اطلاع رساني صحيح انتخابات عنوان كرد:  طي ارزيابي فعاليت رسانه ها، از رسانه هاي برتر در خصوص انتخابات  تجليل خواهد شد.
 مشاور استاندار يزد همچنين تشکیل اتاق خبر و استقرار واحد سیار رادیو در ستاد انتخابات استان را از ديگربرنامه هاي اين كميته اعلام كرد. 
تبليغات اثرگذار در راستاي حضور حداكثري
مديركل روابط عمومي استانداري يزد با بيان اهميت تبليغات اثرگذار در جلب مشاركت مردم عنوان كرد: سعي شده  است با استفاده از طرح هاي اثرگذار و هماهنگ در سطح استان و برگزاري جلسات هماهنگي، فضا سازي و تبليغات شهري مناسبي صورت گيرد.
قائم محمدي استفاده از طرحهاي ويژه جهت نصب در ناوگان حمل و نقل عمومي،‌زيرنويس تلويزيوني، تهيه برنامه هاي متفاوت راديو تلويزيوني با همكاري صدا و سيما ،‌برگزاري مسابقه با همكاري ادارات و ... را از جمله فعاليتهاي تبليغاتي اين كميته بيان كرد.
رييس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان در پایان سخنان خود عنوان کرد: مدیران روابط عمومی فرمانداری های استان يزد نیز با فعال کردن کمیته متناظر تبليغات و اطلاع رسانی در شهرستانها، نسبت به اجراي برنامه هاي مشابه اقدام مي كنند.