به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در ابتدای این نشست با بیان این که بسیاری از آیات قرآن کریم در رابطه با جهاد و شهادت است گفت: جامعه پویا، جامعه ای است که در مقابل زورگویان، شهوت پرستان و دنیا طلبان ایستادگی و مقابله می کند.
استاندار یزد با بیان این که امروز طرفداران زر و زور و قلدران تاریخ که شعار دمکراسی و نظم نوین جهانی آنها گوش فلک را کر کرده است با دست اندازی به کشورهای مختلف نظیر افغانستان و عراق آنان را به نابودی کشیده و برخی دیگر از کشورها را ذلیل کرده اند ادامه داد: کرنش کردن، دلدادگی و عقب نشینی در برابر مستکبران، متعلق به جامعه اسلامی و عاشورایی و پیروان قرآن نیست و جنگهای مختلف در دوران پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام علی (ع) و نبرد عاشورای حضرت سید الشهداء (ع) در همین راستاست.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران نیز براساس همین سیاست مترقی اسلام کار خود را آغاز کرد و به پیروزی رسید ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر همین فرهنگ، دشمنان را که از سراسر دنیا بر علیه میهن عزیز اسلامی اقدام می کردند به زانو در آوردند.
فلاح زاده با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از  224هزار شهید والا مقام انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: با فداکاری و سلحشوری شهیدان والا مقام و مجاهدان دشمنان بر سر جای خود نشستند و امروز موقعیت میهن عزیز اسلامی به گونه ای است که گزینه جنگ نظامی را بر علیه کشور منتفی می دانند.
استاندار یزد  این دستاورد مهم را نتیجه مجاهدت شهیدان والا مقام دوران هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی رهبری و دولت در برابر زیاده خواهان عنوان کرد و ادامه داد: یکی از راههای گسترش فرهنگ جهاد و شهادت، سلحشوری خوداتکایی، فداکاری و اعتماد به نفس خصوصا به نسل جوان، کاروان های راهیان نور است. وی افزود: زنده کردن یاد شهدای والا مقام و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت توسط راویان در کاروانهای راهیان نور به دیگران و به تبع آن به جامعه کار ارزشمندی است که همه باید این فرهنگ را پاس بداریم.
وی در پایان با بیان این که بر ماست این فرهنگ را ترویج کنیم گفت: هر چه در این رابطه کار کنیم باز هم مدیون شهدا هستیم. 
در ادامه این نشست اعضا به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود در خصوص ارتقاء کاروانهای راهیان نور پرداختند و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردید.