به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمد رضا فلاح زاده در این نشست با اشاره به اهمیت بها دادن به جوانان گفت :در طول دوران دفاع مقدس بیش از 36 هزار دانش آموز به درجه رفیع شهادت نائل شدند. وی اضافه کرد: اکثر فرماندهان شهید را جوانان  تشکیل می دادند.
وی با اشاره به وقایع صدر اسلام گفت: پیامبر اکرم (ص) نیز حضرت علی (ع) را در سن جوانی به عنوان ولی و جانشین خود انتخاب کردند.
استاندار با اشاره به سیره و روش والای حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت امام خمینی نیز جوانان را در صحنه های مختلف انقلاب وارد عمل کردند و این به خوبی بیانگر توجه ایشان به جوانان است.
وی با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف ، بهره وری از زمان ، مدیریت صحیح، برنامه ریزی دقیق و اجرای کامل برنامه ها را از ملاک های برتر در اجرای فرهنگ اصلاح الگوی مصرف بر شمرد.
استاندار با اشاره به در پیش بودن تعطیلات تابستان گفت: به منظور ساماندهی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید ستاد اوقات فراغت با استفاده از تجارب سال گذشته فعالیت خود را آغاز کند.
وی ادامه داد: کارگروه های ستاد اوقات فراغت امسال نیز همچون سال گذشته متشکل از کارگروه فرهنگی هنری به ریاست اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی، کارگروه مهارت آموزی به ریاست سازمان آموزش فنی حرفه ای ، کارگروه تربیت بدنی و گردشگری به ریاست سازمان تربیت بدنی،  کارگروه رسانه ها و اطلاع رسانی به ریاست صداوسیما و دبیرخانه این ستاد نیز به ریاست سازمان ملی جوانان تشکیل می گردد.