دستيار ويژه رييس جمهور در سفر به يزد:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "علي اكبر محرابيان" چهارشنبه شب در جلسه جمع بندي سفر دو روزه خود به استان يزد ضمن قدرداني از استاندار، معاونين و مديران دستگاه هاي اجرايي گفت: به بركت خون شهدا و با همراهي مردم عزيز و همچنين تلاش مديران خدوم، پيشرفت خوبي در حوزه هاي مختلف داشته ايم.
وي با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير در برخي از حوزه ها گفت: پيشرفتي كه در اين حوزه ها شاهد آن هستيم چندين برابر تمام پيشرفتي است كه آن حوزه از زمان قبل از انقلاب تا قبل از دولت نهم داشته است.
محرابيان در تشريح وضعيت پروژه هاي مهر ماندگار استان يزد گفت: در مجموع شاهد پيشرفت 68 درصدي پروژه ها هستيم ولي تعداد زيادي از اين پروژه ها تا پايان سال جاري افتتاح خواهد شد.
وي در راستاي تسريع در اجرا و تكميل پروژه ها دستوراتي را صادر كرد.
محرابيان گفت: از سه پروژه مهر ماندگار در حوزه بهداشت، بيمارستان طبس و درمانگاه تخصصي اردكان رو به اتمام است و بايد براي تكميل بيمارستان شهيد رهنمون تلاش بيشتري صورت گيرد.
دستيار ويژه رييس جمهور خاطر نشان ساخت: ما بايد قدر فرصت پيش آمده را بدانيم و با تلاش و كوشش مضاعف، به گونه اي كار كنيم تا در پيشگاه خداوند متعال، امام زمان(عج) و مردم شريف شرمنده نشويم.
وي گفت اجراي كامل طرح هاي مهر ماندگار پيشرفت چشمگيري را در كل استان به دنبال خواهد داشت.
استاندار يزد نيز در اين جلسه خاطر نشان ساخت: طرح هاي خوبي در استان يزد اجرا شده است كه بسياري از آنها مربوط به مصوبات سفرهاي رييس جمهور به استان يزد بوده است.
استاندار ادامه داد: اكثريت مصوبات سفر دور اول و دوم رييس جمهور به يزد اجرائي شده است اما در راستاي تكميل مصوبات دور سوم توجه بيشتري لازم است.
فلاح زاده به موضوع توسعه بخش كشاورزي در استان يزد اشاره كرد و افزود: با پيگيري هاي صورت گرفته، مسأله آب كشاورزي مديريت  مي شود و همچنين تسهيلات خوبي در اين حوزه پرداخت شده است.
وي همچنين به ساخت 35 هزار مسكن مهر در استان اشاره كرد و گفت: بخشي از اين مسكن ها افتتاح شده و برخي آماده بهره برداري است و مابقي نيز در آينده تكميل خواهد شد.
وي مقاوم سازي، زيبا سازي و قانونمندي را از ويژگي هاي بارز مسكن مهر در استان برشمرد.
عالي ترين مقام اجرايي استان در ادامه سخنان خود، گزارشي از پيشرفت هاي استان يزد در ديگر حوزه ها به ويژه درحوزه توليد فولاد و كاشي ارائه كرد.
ايجاد بستر لازم براي گسترش ظرفيت توليد فولاد به 10 ميليون تن، افزايش ظرفيت توليد كاشي و سراميك به 180 ميليون متر مربع و ايجاد بستر لازم براي توسعه آن به 300 ميليون متر مربع ، كسب رتبه اول در كشور و رتبه چهارم جهان در حوزه توليد شيشه از جمله نكات مورد تاكيد فلاح زاده در اين جلسه بود.
وي در بخش ديگر سخنان خود به وضعيت پروژه هاي مهر ماندگار اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: مهر ماندگار سبب شد تا هم سرمايه گذار و هم دستگاه هاي متولي و هم پيمانكاران رونق خوبي را به پروژه هاي نيمه تمام بدهند.
فلاح زاده ايجاد رقابت سالم بين دستگاه ها در تكميل پروژه ها را يكي ديگر از خصوصيات طرح مهر ماندگار دانست.
استاندار يزد اعتبار 16 پرژه عمراني مهر ماندگار را بالغ بر 2717 ميليارد تومان اعلام كرد . افزود:از 16 پروژه عمراني مهر ماندگار تعداد 5 پروژه مربوط به حوزه راه ، 3 پروژه مربوط به حوزه بهداشت و سلامت، 5 پروژه مربوط به حوزه وزارت نيرو و 3 پروژه مربوط به حوزه فرهنگي است كه در مجموع 68 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
وي تعداد پروژه هاي صنعتي مهر ماندگار را 21 پروژه اعلام كرد و گفت: 10 پروژه توليد كاشي و سراميك، 6 پروژه توليد فولاد، 3 پروژه معدني ، پروژه توليد سيمان و پروژه توليد نخ بخيه از جمله پروژه هاي مهر ماندگار در حوزه صنعت است.
در اين جلسه با تاكيد استاندار تعدادي از پروژه هاي ضروري استان از جمله پروژه گازرساني به بهاباد  نيز در ليست پروژه هاي مهر ماندگار قرار گرفت.
در ادامه اين جلسه بحث و تبادل نظر پيرامون پروژه هاي مهر ماندگار صورت پذيرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.
دستيار ويژه رييس جمهور و رييس ستاد مهر ماندگار كشور در ادامه برنامه هاي خود و پيش از اين جلسه، از پروژه هاي تالار مركزي يزد، موزه منطقه اي كوير يزد، مركز توانبخشي ايثارگران، بيمارستان شهيد رهنمون و مجتمع امام علي (ع) يزد نيز بازديد كرد.