رئیس شورای اسلامی استان در دیدار با رئیس کل دادگستری یزد:

تامین ‌عدالت از اهداف مشترک شوراها و قوه قضاییه در قانون اساسی است

رئیس شورای اسلامی استان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب با تاکید بر اینکه تعامل بین دادگستری و شوراها می‌تواند منجر به احقاق حقوق مردم شود، خاطرنشان کرد: تامین قسط و عدالت از اهداف مشترک قوه قضاییه و شوراها در قانون اساسی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "سیدمحمود میرابوالقاسمی" رئیس و اعضای شورای اسلامی استان با "غلامعلی دهشیری" رئیس کل دادگستری استان و "محمدرضا حدادزاده" دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل دادگستری یزد دیدار و گفت ‌و گو کردند.

رئیس شورای اسلامی استان در این دیدار ضمن تبریک سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، تامین قسط و عدالت را از اهداف مشترک قوه قضاییه و شوراهای اسلامی در قانون اساسی دانست.

میرابوالقاسمی ادامه داد: تعامل موجود بین دادگستری و شوراها می تواند منجر به احقاق حقوق عامه مردم و ایجاد عدالت در جامعه شود.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها همچنین به حضور رئیس قوه قضاییه در سی و چهارمین اجلاس شورای عالی استان ها اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در اجلاس شورای عالی استان ها به درستی شوراهای اسلامی شهر و روستا ‌را همکاران دستگاه قضایی معرفی کرد.

وی افزود: رئیس قوه‌ قضاییه شهر سالم را مبتنی بر معنویت، اخلاق، عدالت و عقلانیت عنوان کرد و از شوراهای اسلامی خواست مانع تضییع حقوق مردم شوند.

رئیس شورای اسلامی استان پاسداری از حقوق مردم را از وظایف اصلی شوراها دانست و خاطرنشان کرد: ‌شوراها و دستگاه قضا نمایندگان مردم در اجرای عدالت هستند و باید بیشتر از گذشته با هم تعامل داشته باشند.

میرابوالقاسمی در پایان گفت: اگر لایحه مدیریت ‌یکپارچه شهری تحقق پیدا کند، ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها خودبخود اصلاح و از تخلفات ساختمانی جلوگیری می شود.

 

دستگاه قضا حامی شوراهاست

 

رئیس کل دادگستری استان در این نشست به جایگاه ویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: جایگاه شورا به حدی ‌است که می توان از آن به عنوان قوه چهارم یاد کرد.

"‌غلامعلی دهشیری" ‌ادامه داد:‌ شوراهای اسلامی تجلی عینی خواست و اراده مردم هستند و می توانند در کنار سه قوه دیگر زمینه‌ساز آرامش، راحتی و عدالت و انصاف برای مردم باشند.

‌وی از اعضای شورای اسلامی استان خواست که جایگاه خود را قدر بدانند و برای احقاق حقوق مردم تلاش کنند.

‌رئیس کل دادگستری استان افزود: دستگاه قضایی نیز با چشم انداز و سند تحول پیشرو در اجرای عدالت حامی شوراهای اسلامی شهر و روستا‌ست.

دهشیری از اعضای شورای اسلامی استان خواست مر قانون را در تصمیم گیری ها لحاظ کنند و فارغ از وابستگی به جریان‌های سیاسی، خود را خادمان مردم بدانند که اگر این امر تحقق یابد بی‌شک دستگاه قضا نیز حامی اصلی شوراها خواهد بود.

"‌محمدرضا حدا‌دزاده" دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات خوبی که شوراهای اسلامی شهر و روستا در موضوع بروز و شیوع بیماری کرونا در استان و ارائه تسهیلات به اصناف داشته‌اند، از همکاری مجموعه شوراها برای رفع مشکلات اساسی مردم و ترویج آموزش شهروندی قدردانی کرد.

گفتنی است در این نشست هر یک از اعضای شورای اسلامی استان مشکلات حقوقی مناطق تحت مسئولیت خود را با رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مطرح کرد‌ند.

 

★خبرنگار و عکس: مجید وفایی شاهی★

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات