به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در نشستی در اداره کل منابع طبیعی استان یزد با تبریک هفته منابع طبیعی، از  همه کسانی که در راستای حفظ این منابع عظیم و خدادادی تلاش می کنند قدردانی کرد.
استاندار یزد با بیان این که کشور ایران از گونه های مختلف طبیعی و اقلیمی برخوردار است گفت: در کشوری که با مشکل کم آبی و کمبود فضای سبز خصوصا در استانهای کویری روبروست باید به عملیات آبخیز داری، گسترش فضای سبز، جلوگیری از بیابان زایی و کاشت نهال های خاص بیابان و کویرها توجه ویژه صورت گیرد.
وی با بیان این که ماموریت اول در عرصه صیانت از منابع طبیعی، فرهنگ سازی است افزود: در این رابطه باید با ارائه آموزش های لازم از طریق رسانه های گروهی و صدا و سیما و الگوهای جامعه ایرانی و اسلامی زمینه را برای فرهنگ سازی در این رابطه فراهم آورد.
فلاح زاده تاکید کرد: در استانی که با محدودیت منابع آبی روبروست باید به سمت آبخیز داری، احداث استخر، لوله گذاری انهار، لاینینگ کردن انهار و آبیاری قطره ای و تحت فشار حرکت کنیم.
استاندار یزد با بیان این که برای اشتغال مردم و ماندگاری و پایداری استان یزد چاره ای به جز سرمایه گذاری در بخش معدن و صنعت نیست ادامه داد: اما این سرمایه گذاری باید به گونه ای باشد که دست اندازی به منابع طبیعی و تعرض به محیط زیست استان صورت نگیرد.
وی در پایان از مردم ایران به عنوان مردمی متدین، فکور، فهیم، باشعور، فرهیخته و عاقل یاد و ازحکومت های استکباری که دم از حقوق بشر و دمکراسی زده و با تخریب و قتل عام نسل ها و حمله به کشورها خصوصا افغانستان و عراق، منابع عظیم انسانی و طبیعی را نابود می کنند انتقاد کرد.
شایان ذکر است استاندار یزد در پایان این نشست با غرس نهالی در محوله اداره کل منابع طبیعی استان یزد هفته منابع طبیعی را گرامی داشت.