به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، حجت الاسلام و المسلمین صمدی در جمع نمازگزاران در استانداری با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) 23 سال بیشترین رنج جسمی و روحی را متحمل شدند تا بتوانند بنیان اسلام را بنا کرده و مردم را از شرک به توحید و از جهل به هدایت رهنمود نمایند، با مروری بر تاریخ اسلام گفت: ائمه اطهار(ع) به فراخور زمان و شرایط دوران و حاکمیت، تدبیری می دیدند که اسلام کمتر آسیب ببیند و گسترش یابد.
وی با اشاره به دوران غیبت کبری حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: در دوران غیبت کبری این مسئولیت بر دوش عالمان و فقهای جامع  الشرایط و مراجع است.
این روحانی حوزه علمیه قم با اشاره به این که اساسا علمایی که نقش رهبری و مرجعیت عموم را بر عهده داشته اند موضع گیری آنها به سه شکل صورت پذیرفته است افزود: گروه اول علمایی بودند که اعتقاد داشتند بدون دخالت در بدنه حاکمیت و بدون مبارزه جدی و قیام می توان با تدریس و پرورش شاگردان و تالیف و مباحث علمی و قرآنی، اسلام و مکتب پیامبر(ص) را یاری کرد. وی ادامه داد: گروهی نیز معتقد بودند نظام شاهنشاهی و سلطنت در کشور ریشه دار است و از سوی قدرتهای بزرگ حمایت می شوند لذا قیام و انقلاب نتیجه بخش نیست اما می توان با نفوذ در دستگاه حاکمیت جلو فسادهای لجام گسیخته و ظلم و ستم را گرفت و حتی از امکانات حکومت برای نشر دین بهره برد. وی اضافه کرد: گروه سوم کسانی بودند که عقیده داشتند باید با حکومت جاهل مبارزه کرد و از در قیام و انقلاب وارد شد که مهم ترین و در راس این شخصیت ها حضرت امام خمینی(ره) بود.
وی با اشاره به نقش مهم  امام (ره) گفت: تنها کسی که موفق شد حکومت سلطنت 2500 ساله را در کشور از بیخ و بن بر کند و نظامی بر محور ولایت فقیه و ارزشهای دیدنی بنا کند حضرت امام خمینی(ره) بود.
حجت الاسلام و المسلمین صمدی در پایان با مرور خاطرات سران رژیم فاسد پهلوی خاطرنشان کرد:اگر به گذشته تاریخ خود نگاه کنیم  ارزش والای امام(ره) و انقلاب اسلامی بیشتر مبرهن می شود.