استاندار یزد در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد :

تدوین ساز و کاری جدید برای تشدید نظارت ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان

استاندار یزد با بیان اینکه ساز و کار جدیدی برای نظارت قوی تر بر اجرای پروتکل‌های های بهداشتی در استان اعمال می‌شود، عنوان کرد: آغاز اجرای این ساز و کارها از ادارات و دستگاه های دولتی خواهد بود چرا که بعضا عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و دستگاه های خدمت رسان، حس عادی بودن شرایط را به مردم القا می‌کند و موجب عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران استان و اعضای ستاد، به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و اتخاذ تصمیماتی جدید برای مقابله با این بیماری، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره درخواست هایی که از سوی استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای افزایش اختیارات استان ها مطرح شده بود، عنوان کرد: بر این اساس مقرر شد هر استانی که وضعیت شهرستان هایش قرمز می شود، ستاد استانی پیش‌بینی‌ها و محدودیت‌های لازم را تدوین و به وزارت کشور و وزارت بهداشت ارسال کند تا محدودیت‌های لازم پس از تأیید رئیس جمهور در مناطق مورد نظر اجرا شود.
وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا عنوان کرد: از این پس مبنای اعلام وضعیت قرمز یک استان نیست، بلکه براساس شرایط، شهرستان ها به عنوان منطقه قرمز اعلام خواهند شد.
استاندار ادامه داد: با توجه به اینکه در استان یزد منطقه قرمز نداریم، اعمال محدودیت ها منتفی بوده و به همین دلیل تمرکز بر روی تشدید نظارت ها به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی گذاشته می‌شود.
دکتر طالبی با بیان اینکه ساز و کار جدیدی برای نظارت قوی تر بر اجرای پروتکل‌های های بهداشتی در استان اعمال می‌شود، عنوان کرد: آغاز اجرای این ساز و کارها از ادارات و دستگاه های دولتی خواهد بود چرا که بعضا عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و دستگاه های خدمت رسان، حس عادی بودن شرایط را به مردم القا می‌کند و موجب عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان می‌شود.
وی افزود: تیم های بازرسی مکان های پرازدحام و تجمعی همچون پاساژها، تالارها، بانک ها، ادارات، مساجد و... را به صورت مستمر مورد بازدید و بررسی  قرار دهند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه زمان اتمام کرونا مشخص نیست، افزود: برنامه ای برای سازگاری با این بیماری در استان تدوین می‌شود و دستگاه های دولتی و غیر دولتی ظرف مدت 20 روز برنامه خود را در این خصوص ارائه کنند.
طالبی با بیان اینکه با توجه به عادی پنداری شرایط از سوی مردم، لازم است فعالیت مجدد و ادبیات جدیدی در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی سامان داده شود، افزود: شهرداری ها و صدا و سیما برنامه هایی را جهت هشدار به مردم و فرهنگسازی برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی سامان دهند تا شاهد اثر گذاری این تبلیغات و اطلاع رسانی ها بر رفتار شهروندان باشیم.
مقام ارشد اجرایی استان یکی از بزرگترین نگرانی ها را افزایش سفرها به دلیل ورود به فصل تابستان عنوان کرد و تصریح کرد: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان و کشور طی روزهای اخیر نتیجه سفرهایی است که در نیمه اول خرداد ماه انجام شد و اگر جریان سفر هم استانی ها به نقاط قرمز کشور عادی و مستمر شود، در طول تابستان استان گرفتار این بیماری و تبعات آن خواهد بود.
وی با اشاره به نگرانی هایی که در خصوص حضور بیمارانی از مناطق قرمز کشور در یزد وجود دارد، عنوان کرد: به همین منظور باید دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نظام پزشکی، تدابیر لازم برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و مطب ها را اتخاذ کنند تا بخشی از نگرانی های جامعه مرتفع شود.
 طالبی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: برخورد شدید با مراکز اقامتی غیرمجاز در استان، همانند دوران اوج کرونا از سر گرفته می‌شود
استاندار گفت: پس از تامین ماسک ارزان در سراسر کشور، استفاده از آن در برخی مناطق همچون اماکن سرپوشیده اجباری خواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود، در خصوص فعالیت مدارس و دانشگاه ها گفت: فعالیت دانشگاه ها از 15 شهریور آغاز می شود و امکان مهمان شدن دانشجو ها در دانشگاه های نزدیک به محل سکونتشان، تسهیل می‌شود و سال تحصیلی مدارس نیز از 15 شهریور با حذف تعطیلی پنج شنبه ها، متناسب با شرایط استان ها آغاز می‌شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات