استاندار يزد:

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" روز دوشنبه در همايش نكوداشت مقام معلم كه در محل سالن اجتماعات مركز تربيت معلم شهيد پاكنژاد يزد برگزار شد، اظهار داشت: يزد 18 سال ، رتبه اول كنكور را از آن خود كرده است و باز هر چه در حوزه تعليم تلاش كنيم، كم است.
وي ضمن تبريك هفته معلم افزود: معلمان آموزش و پرورش يزد،كارشان خدايي بوده كه حاصل آن تقديم 124 شهيد معلم و تربيت  بيش از يكهزار دانش آموز شهيد دفاع مقدس است.
استاندار يزد تصريح كرد: كسي كه براي خدا كار بكند، در دنيا و آخرت عزتمند است.
فلاح زاده در بخش دوم سخنان خود، آباداني، پيشرفت علمي و توسعه همه جانبه كشور را يكي از مهم ترين نتايج كار و تلاش معلمان دانست و خاطرنشان ساخت: معلمان نقش عمده و موثري در توسعه پايدار و همه جانبه كشورها دارند.
عالي ترين مقام اجرائي استان، با اشاره به رصد مداوم چالشهاي استان در حوزه هاي مختلف به ويژه حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالي گفت: اينكه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) نسبت به تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي، جنگ و ناتوي فرهنگي هشدار داده و مي دهند واقعا جدي است.
استاندار يزد اظهار داشت: براي مقابله و رفتن به مصاف دشمنان بايد تهاجم دشمن را رصد كرده و با برنامه به مصاف آنان رفت.
وي ياد و خاطره استاد شهيد علامه مطهري(ره) و معلمان شهيد استان يزد را گرامي داشت.
مدير كل آموزش و پرورش استان يزد نيز در اين مراسم هفته معلم را گرامي داشت و با اشاره به اهميت ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، نقش معلمان در تحقق سند تحول بنيادين آموزش و پروش را محوري دانست.
"رحيمي نژاد" افزود: اين تحول بدون نقش آفريني معلمان قابل تصور نيست.
وي اظهار داشت: از جمله اقدامات بنيادين در زمينه تحول، ايجاد دانشگاه جامع فرهنگيان است كه منجر به ارتقاء شأن معلم و تخصصي شدن حرفه معلمي مي شود.
مدير كل آموزش و پرورش استان  ياد و خاطره 124 فرهنگي شهيد استان و بيش از يكهزار شهيد دانش آموز اين خطه را گرامي داشت.
 در همايش نكو داشت مقام معلم از معلمان نمونه و تاثير گذار استان يزد تجليل شد.