استاندار یزد شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان عنوان کرد :

تفاهم دولت و بخش خصوصی استان برای تحقق اقتصاد دانش بنیان

استاندار یزد با بیان اینکه گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده و ارتباط خوبی بین بدنه دولت و بخش خصوصی در این زمینه بوجود آمده، تصریح کرد: این ارتباط و تعامل پشتوانه بسیار خوبی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد که با حضور اعضای شورا و همچنين حضور ویدیو کنفرانسی ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات برگزار شد، با تبریک روز ارتباطات را به تمامی فعالین این عرصه، عنوان کرد: تشکیل شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامی ابتکاری از سوی مدیران استان بوده و برای اولین بار در سطح کشور این شورا تشکیل شده است.
وی افزود: این اقدام به منظور ساماندهی هماهنگی های بیشتر  دستگاه های مرتبط در امر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه این حوزه در استان است.
استاندار با اشاره به آمار بالای  فارغ التحصیلان بیکار در استان و محدودیت های موجود در حوزه آب و محیط زیست، عنوان کرد: این موضوعات نشان از لزوم حرکت استان به سوی اقتصاد دانش بنیان دارد.
دکتر طالبی با بیان اینکه گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده و ارتباط خوبی بین بدنه دولت و بخش خصوصی در این زمینه بوجود آمده، تصریح کرد: این ارتباط و تعامل پشتوانه بسیار خوبی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
وی با اشاره به زیر ساخت های مناسب استان یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان، تاکید کرد: خواستار ارائه اختیارات ویژه از سوی مرکز  به مدیران استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  هستیم تا با مجموعه این حمایت ها، یزد پایلوت اقتصاد دانش بنیان و دولت الکترونیک شود.
استاندار با اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: امسال در زمینه جهش تولید باید اقدامات ویژه ای بخصوص در زمینه اقتصاد دیجیتال در استان انجام شود.
دکتر طالبی با بیان اینکه حوزه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان از دو سو می‌تواند برای استان اشتغال ایجاد کند، افزود: اقتصاد دانش بنیان از طرفی به صورت مستقیم این مهم را انجام می‌دهد و از سوی دیگر با تاثیر گذاری بر دیگر بخش ها و فعال سازی موتور حرکتی دیگر کسب و کارها، موجب ایجاد اشتغال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در استان یزد با توجه به زیرساخت‌های دیجیتال موجود و وجود نیروی های تحصیل کرده، امکان توسعه کسب و کارهای نوین وجود دارد، ادامه داد: این موضوع لزوم توجه به این حوزه از سوی دستگاه ها را نشان می‌دهد.
دکتر طالبی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ادارات و دستگاه های زیر مجموعه وزارت ارتباطات باید از کارهای روزمره فاصله بگیرند، تصریح کرد: با  اندیشه ورزی و اقدامات راهبردی تر، موجب توسعه این حوزه شوند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات