نماينده ولي فقيه در استان:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، آيت الله " محمد رضا ناصري" روز يكشنبه در همايش توانمندي هاي بخش تعاون كه با حضور استاندار يزد ،دبيركل اتاق تعاون كشور، معاونين استاندار ، دبيران اتاق هاي تعاون سراسر كشور و فعالان اين عرصه استان يزد در محل سالن همايش هاي غدير برگزار شد، ضمن تشريح توانمندي هاي تعاوني ها در راستاي خدمت رساني به جامعه در بخش هاي مختلف تصريح كرد: تعاوني ها در كشور جمهوري اسلامي ايران با تكيه بر 2 اصل خدا محوري و توجه به حقوق مردم مي توانند در مسير خير و صلاح جامعه و عزت مسلمين قدم بردارند.
امام جمعه يزد افزود: تعاوني ها بايد با توجه به قشر كم درآمد جامعه و دربرگيري افراد ناتوان و كم توان، طوري برنامه ريزي نمايند كه مشكلات مردم توسط خودشان و به صورت تعاون و همكاري حل شود.
وي يكي از مهم ترين علل بيكاري برخي از جوانان جامعه را عدم آگاهي آنان از توانايي هاي خود و فرصت هاي شغلي موجود در جامعه دانست و خاطرنشان ساخت: تعاوني ها در امر آموزش، آگاهي بخشي و به كارگيري جوانان در حوزه هاي كاري مختلف مي توانند نقش بسزايي را ايفا كنند.
استاندار يزد نيز در اين همايش با اشاره به توجه دين مبين اسلام به تعاون و كارگروهي تصريح كرد: در آيين اسلام و سنت نبوي آموزه هايي در خصوص كار گروهي مورد توجه است كه ملت شريف ايران با توجه به اين موضوع در حوزه هاي مختلف كشاورزي، خدمت رساني و مسكن از موفقيت هاي چشمگيري برخودارند.
وي احداث قنات هاي عميق و طولاني و بهره مندي انسان هاي متعدد از آن را نمونه بارز كار گروهي و خدماتي با روحيه تعاون در استان يزد دانست.
" محمد رضا فلاح زاده" ساخت مساجد توسط خيرين و اداره آن توسط هيئت امناء  را از ديگر نمونه هاي روحيه تعاون و جمع گرايي مردم مسلمان برشمرد.
وي در ادامه خاطرنشان ساخت: اسلام در حوزه اقتصاد علاوه بر اينكه مي گويد دولت بايد فعال و پويا باشد حق مالكيت جامع و كاملي را براي مردم در نظر گرفته است.
استاندار يزد ضمن تاكيد بر اهميت انتخاب هيئت مديره و مديرعامل توانمند براي تعاوني ها افزود: هيئت مديره متعهد و دلسوز، متخصص و با تجربه و فكور و با برنامه به همراه انتخاب مديرعامل متخصص و توانمند در اجراي امور از عوامل موثر و بسيار مهم در كسب موفقيت تعاوني ها مي باشد.
وي بر تجميع سرمايه هاي خرد  جامعه توسط تعاوني ها و بهره برداري لازم از آن براي رفع مشكلات جامعه تاكيد كرد.
در اين نشست از تعاوني هاي برتر استان در سال 91-90 با اعطاي لوح سپاس تجليل شد.