توجه به حوزه فناوری؛ یکی از راهبردهای استان برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار یزد با اشاره به جایگاه یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان و ضرورت استفاده از ظرفیت های مختلف استان در این حوزه گفت: یکی از جهت گیری های استان در توسعه اشتغال توجه به حوزه فناوری اطلاعات است و با توجه به ظرفیت های این حوزه می توان شاهد مشغول به کار شدن تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکترطالبی در نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه استان یزد که با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار  و به منظور بررسی مسائل و مشکلات و تصویب مصوباتی برای حل آنها در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به جایگاه یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان و ضرورت استفاده از ظرفیت های مختلف استان در این حوزه گفت: امیدواریم این نشست به برقراری تعامل و پیگیری هرچه بهتر اجرای برنامه هایی این حوزه کمک کند.
وی یکی از جهت گیری های استان در توسعه اشتغال را توجه به حوزه فناوری اطلاعات دانست و اظهارداشت: نگاه ما به این حوزه این بود که شرکت های فناوری استان یزد می توانند فراتر از ظرفیت استان یزد به نقش آفرینی بپردازند، که خوشبختانه گزارش ارائه شده در جلسه نیز مؤید این موضوع و فعالیت های خوب این شرکت ها در سطح کشور است.
دکترطالبی با بیان اینکه بازار اشتغال این حوزه، به وسعت ایران و حتی فراتر از آن و در ابعاد بین المللی است، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر این توان و ظرفیت در کشور و شرکت های ما وجود دارد که در حوزه ی فعالیت های بین المللی و کسب درآمدهای ارزی، تلاش هایی را انجام دهیم.
استانداریزد بر فراهم سازی فرصت ها و اهتمام برای تامین نیازهای شرکت های فعال در حوزه فناوری از طریق ارائه تسهیلات و حمایت از طرح های شرکت ها تاکید کرد و افزود: با نگاه ویژه ای که به این حوزه صورت گرفته، خوشبختانه شرایط بهتری نسبت به گذشته بر آن حاکم شده است.
وی با بیان اینکه جدای از رقابت های موجود بین شرکت های حوزه فناوری و نوآوری استان باید به فراهم سازی زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی این حوزه توجه شود، اظهارداشت: براساس گزارش اعلام شده در استان یزد برای 3300 نفر که عمدتا از فازغ التحصیلان دانشگاهی هستنددر این حوزه  شغل ایجاد شده که این آمار بسیار ارزشمند است و ما باید با برنامه ریزی و یا تدوین سندی در این راستا حرکت کرده و فعالیت ها و اقداماتی را دنبال کنیم.
دکترطالبی یکی از دلایل انتخاب اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از راهبردهای مهم توسعه ای استان را وجود جمع منسجم علاقمند به این حوزه در دولت دانست و گفت: در این راستا لازم است مجموعه های حوزه فناوری از این ظرفیت استفاده کرده و تعامل و هماهنگی خوبی با دستگاه های دولتی برقرار کنند.
استانداریزد اضافه کرد: باید از این فرصت استفاده شده و با مدیریت و محوریت سازمان نظام صنفی یکسری اقدامات خوب و ارزشمند در حوزه فناوری و نوآوری استان پایه گذاری شود.
شایان بذکر است که پیگیری راه اندازی موزه فناوری اطلاعات در استان، پیگیری موضوع برج فناوری، لزوم همکاری بیشتر دستگاه های مربوطه و پاسخگویی آن ها به انتظارات سازمان نظام صنفی رایانه ای استان و نیز آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این حوزه با در اولویت قرار دادن فارغ التحصیلان دانشگاهی و جذب آن ها به بازار کار از دیگر موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.
شایان ذکر است در انتهای این نشست، اعضای هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه استان یزد به پاس حمایت های ویژه استاندار و معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار از حوزه فناوری استان، از آنها تقدیر کردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات