توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی در بافت های جدید شهری در دستور کار قرار گیرد/ نماز جمعه می تواند پایگاهی برای رفع مسائل و مشکلات مردم باشد

دکتر طالبی با اشاره به کمبود های فضاهای فرهنگی و مذهبی در بافت های جدید شهری، بر ضرورت تقویت این زیرساخت ها تاکید کرد و در بخش دیگری از سخنانش برپایی میز خدمت در نماز جمعه یزد، شهرستان ها و اطراف یزد، با حضور مدیران دستگاه های استان و طرح بدون واسطه و مستقیم مسائل و مشکلات توسط مردم را نمونه ای از ظرفیت خوبی دانست که می تواند در نماز جمعه مورد استفاده قرار گیرد و نماز جمعه را ظرفیتی برای رفع مسائل و مشکلات مردم خواند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست شورای اقامه نماز استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد و شرکت ویدیو کنفزانسی مدیران عضو شورا برگزار شد، با اشاره به لزوم جلب مشارکت و کمک های خیرین در برنامه های این حوزه، اظهارداشت: به منظور انجام اقدامات اثر بخش به صورت خاص در حوزه اقامه نماز و به صورت عام در حوزه اشاعه شعائر دینی، باید همراهی و همکاری جدی مردم را با جریان  فعالیت های این حوزه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر با همت و یاری خیرین اقدامات اثرگذار خوبی در سطح استان و کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: لازم است بستر مناسبی جهت مشارکت بیشتر مردم و خیرین در همه حوزه ها اعم از پروژه های عمرانی و خدمات زیربنایی، فراهم سازی فرصت ها و ظرفیت ها برای اقامه نماز در قالب ساخت مسجد و نمازخانه در محل های مورد نیاز و نیز در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت نماز دنبال شود.
استاندار یزد ادامه داد: مطمئنا با جلب مشارکت مردم و خیرین و همکاری و همراهی دستگاه های مسئول و مدیرانی که در حوزه اقامه نماز وظیفه و مسئولیت دارند یا به نوعی می توانند در حوزه کاری خود اقداماتی را انجام دهند، می توان فضای شهر و استان را بیش از پیش به سمت‌ اجرای شعائر دینی و به ویژه اقامه نماز هدایت کرد.
دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در بافت های جدید شهری، الزامات قانونی برای ایجاد و تامین چنین فضاها و امکاناتی را ناکافی دانست و تصریح کرد: در این راستا باید برخورداری محلات و مناطق مختلف شهر یزد از امکانات مذهبی مثل مساجد مورد پایش قرار گرفته و در قالب یک نقشه GIS توسط شهرداری و دستگاه های مسئول ارائه شود تا بر اساس آن برای مناطق شهری نیازمند توجه بیشتر، برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.
وی در ادامه به توجه ویژه به تامین امکانات و فضاهای مورد نیاز مناطق مسکونی جدید در ضوابط و سیاستگذاری، تدوین آیین نامه ها و دستور العمل های مربوط به ساخت فضاهای جدید مسکونی تاکید کرد.
دکترطالبی با بیان اینکه نماز جمعه صرفا یک مراسم مذهبی نیست بلکه به عنوان یک مراسم عبادی _سیاسی مطرح می شود، اظهارداشت: بخشی از بعد سیاسی نماز جمعه به ظرفیت های خوبی که نماز جمعه دارد و می تواند به خدمت مردم در بیاید، بر می گردد.
وی به برپایی میز خدمت در حاشیه پایگاه های  اقامه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: برپایی میز خدمت در نماز جمعه یزد، شهرستان ها و اطراف یزد، با حضور مدیران دستگاه های استان و طرح بدون واسطه و مستقیم مسائل و مشکلات توسط مردم، نمونه ای از ظرفیت خوبی است که می تواند در نماز جمعه مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار یزد با بیان اینکه روحیه ی تعاملی موجود بین مسئولین و ائمه جمعه استان یزد باید حفظ و تقویت شود، اظهارداشت: ارتباط خوب بین مسئولین و ائمه جمعه باعث می شود تا علاوه بر اینکه جامعه از تاثیرات روحی، اعتقادی و سیاسی شرکت در نماز جمعه بهره مند می شود محل های اقامه نماز جمعه، به عنوان پایگاهی برای رفع مسائل و مشکلات مردم و طرح بعضی از موضوعات باشد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات