رئیس هیئت بازرسی استان یزد:

جرائم و تخلفات انتخاباتی را گزارش کنید

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد گفت: عموم مردم استان می توانند تخلفات انتخاباتی کاندیدها، مدیران و کارمندان دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی را به هیأت بازرسی انتخابات استان گزارش کنند.

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد، سید مسعود عظیمی، رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد با بیان  اینکه افراد قانون گریز مستعد قانونگذاری نیستند، اظهارداشت: به منظور کنترل حسن جریان انتخابات، اجرای صحیح قانون انتخابات و صیانت و حفاظت از آرای مردم، هیات بازرسی انتخابات در استان و شهرستان‌های تابعه تشکیل شده است.
وی با اشاره به ضرورت اخلاق مداری و رعایت قانون از جانب نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن ها، خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۷ روز پنجشنبه و نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و هواداران آن ها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه فرصت تبلیغات دارند اما پس از این زمان اعلامی، هرگونه فعالیت و تحرک انتخاباتی ممنوع است.
وی به برخی از بایدها و نبایدهای فعالیت تبلیغاتی نامزدها اشاره و تصریح کرد: استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت، شهرداری ها، شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها و نیز نهادها و موسساتی که به هر میزانی، از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ممنوع است.
عظیمی، نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع و نیز هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی را غیراخلاقی و خلاف قانون دانست و افزود: پاره یا معدوم سازی عکس و آثار تبلیغاتی سایر نامزدهای انتخاباتی که در مدت زمان قانونی تبلیغات در محل های مجاز نصب شده اند، نیز تخلف محسوب می‌شود.
رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی باید در محل های ثابت و سیار پیش بینی شده توسط شهرداری ها و بخشداری ها، نصب شود و از الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلو مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت، خودداری شود.
وی تصریح کرد: فعالیت انتخاباتی کارمندان و مدیران کل وزارتخانه‌ها و روسای ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و دانشگاه‌ها و سرپرستان آن ها خارج از ساعات اداری و به شرط عدم استفاده از امکانات دولتی و عناوین شغلی بلامانع است.
عظیمی بیان کرد: بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراهای روستا و بخش، تبلیغات له یا علیه نامزدها از طریق صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، ممنون است.
رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد ادامه داد: عدم رعایت بی طرفی و جانبداری از نامزدهای انتخاباتی توسط مجریان انتخابات، اعضای هیئت‌های نظارت استان، شهرستان و بخش و ناظران شعب ثبت نام و اخذ رای ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.
وی در انتها از عموم مردم استان درخواست کرد در راستای اجرای صحیح قوانین و مقررات انتخابات و جلوگیری از تضییع حقوق نامزدهای انتخاباتی هرگونه اخبار، اطلاعات، گزارش و تخلفات انتخاباتی از جانب کاندیدا‌ها، مدیران و کارمندان دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی را به سامانه دبیرخانه هیأت بازرسی انتخابات استان به نشانی www.bazrasi.ostanyazd.ir ارسال کنند و یا با شماره تماس ۳۱۱۱۲۲۸۲ در میان بگذارند، تا موارد اعلام شده در اولین فرصت مورد رسیدگی قرار گیرد.a

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات