به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، آيت الله "محمدرضا ناصري" روز پنجشنبه در اين جلسه كه با حضور جمعي از مسئولين استان و ائمه جمعه برگزار شد، از تلاش شبانه روزي استاندار و مسئولين براي حل بحران آب  قدرداني كرد.
وي با بيان اهميت فرهنگ سازي موضوعات مختلف در جامعه گفت: در خصوص مساله انتقال آب به يزد نيز بايد فرهنگ سازي شود تا شاهد برخي اقداماتي كه مورد سوء استفاده دشمن قرار مي گيرد، نباشيم.
امام جمعه يزد با اشاره به اينكه آب مشكل جدي اين استان است بر اتخاذ تدبيري مناسب براي رفع اين مشكل تاكيد كرد.
آيت الله ناصري همچنين با بيان اينكه مردم شرق اصفهان نيز با مشكل كم آبي و خشكسالي مواجه هستند افزود: بايد براي رفع مشكلات اين مناطق اقداماتي صورت پذيرد.
استاندار يزد نيز در اين جلسه از نماينده ولي فقيه در استان، نمايندگان مجلس و ديگر مسئوليني كه در اين مدت با تلاش خود سعي در حل اين بحران داشته اند، قدرداني كرد.
"محمد رضا فلاح زاده" گزارشي از بازديد خود از خط انتقال آب به يزد ارائه كرد و افزود: در اين مدت 140 نفر بصورت سه شيفت و شبانه روزي  نسبت به اصلاح و راه اندازي مجدد خط فعاليت مي كردند.
وي گفت: براي حل اين مسأله جلسات متعددي با مسئولين كشور و همچنين جلسات هم انديشي در داخل استان برگزار شد و به خواست خداوند، بحران مديريت شده است.
فلاح زاده در ادامه وضعيت اجراي مصوبات جلسه قبلي را مورد بررسي قرار داد و همچنين تصميمات جديدي اتخاذ شد.
وي به عيادت خود از حجت الاسلام والمسلمين "سيد جلال يحيي زاده" اشاره كرد و براي نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي از خداوند شفا و سلامتي مسألت كرد.
محاسبه قبوض آب مردم استان در مدت قطع آب انتقالي با احتساب مصرف آب چاه، تشكيل هيئت مديريت آب انتقالي به يزد و .....بخشي از موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود.
در بخش ديگر اين جلسه تعدادي از حاضرين ضمن قدرداني از زحمات استاندار و كساني كه در راه اندازي مجدد انتقال آب به يزد همكاري كرده اند، به بيان نكته نظرات خود در خصوص برقراري امنيت پايدار براي خط انتقال آب به يزد و حل مشكل آب استان پرداختند.