به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا بابايي" چهارشنبه شب در اين جلسه كه با  حضور قائم مقام صندوق توسعه ملي و جمعي از صنعتگران استان برگزار شد از همكاري صندوق توسعه ملي و همچنين زحمات صنعتگران استان قدرداني كرد.
وي در ابتداي سخنان خود به اختصار،موضوع قطع انتقال آب به استان را تشريح كرد و افزود: پيگيري هاي جدي در اين خصوص توسط مسئولين استان در حال انجام است و اميدواريم به زودي انتقال مجدد آب به استان يزد صورت بگيرد.
معاون استاندار گفت: استان يزد رتبه دوم جذب منابع صندوق توسعه ملي در سطح كشور را به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد: ما از اين جهت نگراني داريم كه منابع صندوق توسعه بصورت متوازن در بين استان ها تقسيم نشود و اميدواريم اين نگراني ها برطرف شود.
بابايي همچنين از تصويب 220 طرح در كارگروه اشتغال استان خبر داد و افزود: اين طرح ها براي دريافت تسهيلات ارزي و ريالي به بانك هاي عامل معرفي مي شوند كه پس از بررسي توجيه فني، اقتصادي و مالي طرح ها، اقدامات بعدي براي پرداخت تسهيلات صورت خواهد گرفت.
معاون استاندار در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: مسئولين استان در راستاي حمايت از صنعتگران و واحدهاي توليدي از هيچ اقدامي دريغ نكرده اند و اين روند ادامه خواهد داشت.
قائم مقام صندوق توسعه ملي در اين جلسه گفت: احساس مي كنيم بين منابع صندوق و استان ها خلأ هايي وجود دارد كه بايد برطرف شود.
"سيد مهدي حسيني" افزود: اساسنامه صندوق به گونه اي تنظيم شده است كه منابع صندوق در اختيار بخش خصوصي و تعاوني ها قرار بگيرد.
وي اظهار داشت: آمادگي خود را به همه بانك ها اعلام كرده ايم تا در روند ارائه تسهيلات به متقاضيان شاهد تراكم در يك بانك خاص نباشيم.
حسيني تاكيد كرد: ميزان اعتباري كه در صندوق توسعه ملي وجود دارد مطمئناً در مسير توسعه كشور هزينه خواهد شد.
وي ادامه داد: صندوق نرخ سود تسهيلات در بخش صنعت را 16 درصد و در بخش كشاورزي 13 درصد اعلام كرده است.
وي در تشريح سير پذيرش طرح و پرداخت تسهيلات گفت:براي دريافت تسهيلات ارزي بايد طرح به كارگروه اشتغال استان برود و پس از تاييد طرح و تعيين اولويت ، طرح به بانك عامل معرفي مي شود تا مراحل بعدي صورت پذيرد.
حسيني افزود: بانك هاي عامل نبايد بيش از شروطي كه صندوق توسعه اعلام مي كند در مسير پرداخت تسهيلات سخت گيري كنند.
وي خاطر نشان كرد: پس از ارسال پرونده به صندوق ظرف سه يا چهار روز تسهيلات پرداخت مي شود.
در بخش ديگر اين جلسه تعدادي از صنعتگران استان به بيان مشكلات و پيشنهادات خود در خصوص دريافت تسهيلات ارزي و ريالي پرداختند.
بحث و تبادل نظر دراين جلسه ادامه يافت و تصميمات لازم اتخاذ شد.