با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار شد:

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "علي ربيعي" چهارشنبه شب در اين جلسه كه در سالن حميديا برگزار شد ضمن قدرداني از تلاش هاي صورت گرفته در حوزه اشتغال گفت: دولت جديد در شرايط سختي كار را تحويل گرفته است ولي دير يا زود تلاش ها اثر خواهد كرد و مشكلات حل خواهد شد.
مقام عالي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: براي عبور از اين مراحل سخت بايد تلاش كرد و با توجه به منابع محدود، لازم است بهترين و اثربخش ترين تصميمات گرفته شود و ديگر فرصت آزمون و خطا نيست.
وي گفت: از خداوند مسئلت داريم ما را در توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) و توجه به درخواست هاي مردم ياري فرمايد.
ربيعي در اين جلسه قول داد تا با همكاري مديرعامل بانك رفاه كارگران كشور مبلغ 4 ميليارد تومان براي اشتغال مددجويان و معلولان استان تامين كند تا اين مبلغ با نظارت استانداري به صورت وام در اختيار مددجويان و معلولان استان قرار گيرد.
استاندار يزد نيز در اين جلسه ضمن خير مقدم به وزير و همراهان وي به بيان پيشرفت هاي استان يزد در حوزه هاي مختلف پرداخت.
"محمدرضا فلاح زاده" در تشريح ظرفيت هاي استان به پيشينه غني فرهنگي يزد، كسب رتبه اول كنكور سراسري در 19 سال متوالي، تأسيس اولين دفتر نخبگان در استان، توجه وافر به ارزش هاي ديني و انقلابي و پيشينه يزدي ها در سرمايه گذاري اشاره كرد.
وي همچنين در ادامه بيان موفقيت هاي استان،كسب رتبه سوم كاشت محصولات گلخانه اي كشور با كاشت هزار و 116هكتار ، توليد 27 درصد محصولات نساجي كشور در يزد و 3 هزار و 408 واحد فعال صنعتي را يادآور شد.
اين مقام مسئول گفت: پروانه بهره برداري 173 ميليون متر مربع كاشي و سراميك از ابتداي انقلاب تاكنون صادر شده است كه با فعاليت كارخانجات در حال احداث اين رقم  به 300 ميليون متر مكعب خواهد رسيد.
استاندار در اين جلسه آمار اشتغال در حوزه صنعت و معدن را 43/2 درصد، در حوزه كشاورزي 12/3 و در بخش خدمات 44/5 درصد اعلام كرد.
فلاح زاده در ادامه پيشنهاداتي را در راستاي بهبود وضعيت اشتغال ارائه كرد.
نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه ضمن خير مقدم و قدرداني از حضور وزير و همراهان در استان يزد گفت: در شرايط فعلي مردم در راستاي توليد احساس امنيت ندارند.
"محمد صالح جوكار" گفت: مطالبه ما از سازمان تامين اجتماعي اين است كه شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي(شستا) به عنوان دومين بنگاه اقتصادي بزرگ كشور در يزد هم سرمايه گذاري كند و طبق مطالعات انجام شده زمينه اين فعاليت ها در يزد كاملا فراهم است.
وي گفت: خوب نيست در استان يزد با اين سابقه پرداخت بيمه، سازمان تامين اجتماعي يك بنگاه كوچك اقصادي نداشته باشد.