به گزارش روابط عمومي استانداري يزد "محمد رضا بابائي" روز دوشنبه در اين جلسه اهميت صنعت فرش در كشور و استان يزد را يادآور شد.
وي با بيان موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف، گفت: انشاءالله با اطاعت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) اين توسعه و پيشرفت ها روزافزون خواهد بود.
معاون برنامه ريزي استاندار يزد با اشاره به تاثيراين گونه جلسات در رفع مشكلات و توسعه صنعت فرش، تداوم اين فعاليت ها را خواستار شد.
بابائي در بخش ديگر سخنان خود بر پيگيري ثبت شغل بافندگي به عنوان مشاغل سخت و زيان آور در استان تاكيد كرد.
رئيس مركز ملي فرش ايران نيز در اين جلسه به تشريح جايگاه مهم صنعت فرش در كشور  پرداخت.
"محمد باقر آقا عليخاني" ضمن ارج نهادن به تلاش هاي صورت گرفته در استان يزد در راستاي توسعه صنعت فرش كشور، گفت: در شرايط كنوني در صنعت فرش تفكرهاي گوناگوني حاكم است كه مي بايست به يك تفكر جامع و واحد تبديل شود.
وي افزود: متاسفانه در بيان مشكلات صنعت فرش بزرگنمايي مي شود كه  اهميت امر سبب شده محاسن اين صنعت كم رنگ شود.
آقا عليخاني با بيان اينكه در سال جاري فرش در بين كالاهاي صادراتي رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است از فرش به عنوان يك كالاي منحصر به فرد كه تاثير بسزايي در اقتصاد جمهوري اسلامي دارد ياد كرد.
رئيس مركز ملي فرش ايران در تشريح مشكلات صنعت فرش گفت: با توجه به اينكه بيشترين مشكل ما در بخش توليد است، تلاش براي گسترش توليد فرش از ضرورت بالائي برخوردار است.
وي همچنين از فراهم آمدن شرايطي براي ثبت شغل بافندگي به عنوان مشاغل سخت و زيان آور در كشور خبر داد و خاطر نشان ساخت: مسئوليت اين موضوع به استان ها سپرده شده است.
در اين جلسه بحث و تبادل نظر پيرامون موضوعات مرتبط ادامه يافت و تصميمات لازم اتخاذ شد.