استاندار يزد:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمدرضا فلاح زاده" روز پنجشنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي استان، ضمن خير مقدم به قائم مقام صندوق توسعه ملي و همراهان، گفت: تعداد 22 طرح ارزي از استان يزد در صندوق توسعه ملي به تصويب رسيده و استان يزد رتبه دوم استفاده از منابع صندوق توسعه ملي را كسب كرده است.
استاندار در ادامه به گام هاي بلند نظام جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و افزود: هيچ كس توان مقابله با اين پيشرفت ها را نخواهد داشت.
وي خاطر نشان كرد: بايد تدبيري اتخاذ شود تا پس از تاييد طرح ها توسط كارگروه اشتغال استان، متقاضيان در بانك ها با سخت گيري مواجه نشوند.
عالي ترين مقام اجرايي استان در بخش ديگر سخنان خود به مسئله تخريب خط انتقال آب به استان يزد اشاره كرد و افزود: جلسات متعدد و پي در پي در اين خصوص با رييس جمهور محترم ، وزرا، نمايندگان مجلس و ديگر مسئولين برگزار شده است و پيگيري ها ادامه دارد.
استاندار با اشاره به اينكه انفال حق همه مردم است،اظهار داشت: معادن هم جزوي از انفال محسوب مي شود و مردم متدين و ولايت مدار استان يزد در ارسال سنگ آهن و ديگر مواد معدني به ساير استان ها و حتي اصفهان، قانون شكني نخواهند كرد.
وي با بيان اينكه عمليات بازسازي مجدداً با مشكل مواجه شده است، از مردم شريف استان خواست با صرفه جويي و مديريت در آب، آرامش خود را حفظ كنند تا انشاءالله به زودي مشكل خط انتقال آب مرتفع شود..
فلاح زاده تاكيد كرد: نبايد اجازه داد تا دشمنان از اين گونه مسائل به نفع خودشان سوء استفاده كنند.
وي در بخش ديگر سخنان خود به برگزاري رزمايش الي بيت المقدس در استان يزد در هفته آينده اشاره كرد و خواستار همكاري همه جانبه مديران استان در برگزاري هر چه باشكوه تر اين رزمايش شد.
قائم مقام صندوق توسعه ملي نيز در اين جلسه ضمن تشكر از استاندار و ديگر مسئولان استان يزد، به تشريح اهداف و وظايف صندوق توسعه ملي پرداخت.
"سيد مهدي حسيني" گفت: در دهه هاي 60 و 70 نيز مشكلاتي در زمينه فروش نفت با قيمت ارزان وجود داشت و الآن با مشكل كاهش خريد نفت روبرو هستيم ولي مسئولان همچون گذشته كشور را بخوبي اداره كرده اند و ملت مشكلات را پشت سر مي گذارد.
وي گفت: اين صندوق با تدبير مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) راه اندازي شد ودر حال حاضر دفتر معظم له بر كار صندوق نظارت مي كنند.
حسيني در تشريح روند دريافت تسهيلات ارزي اظهار داشت: براي پرونده هاي دريافت تسهيلات ارزي، طرح بايد به تاييد كارگروه اشتغال استان برسد و پس از آن به بانك هاي عامل معرفي شود تا پس از بررسي توجيه فني، اقتصادي و مالي ، طرح براي پرداخت به صندوق ارسال شود.
وي خاطر نشان كرد: در هفته آينده نامه اي را تنظيم مي كنيم كه بر اساس آن، طرح ها پس از تاييد كارگروه اشتغال استان مستقيماً به بانك ها ارسال شود تا پرداخت تسهيلات در كوتاه ترين زمان ممكن صورت پذيرد.
وي در خصوص پرداخت تسهيلات ريالي گفت: در حال حاضر طرح هاي ريالي بايد در كارگروهي كه در وزارت صنايع تشكيل شده به تصويب برسد ولي از سال آينده خود صندوق اين كارگروه را تشكيل مي دهد تا پرونده ها در وزارتخانه معطل نشود.
حسيني گفت: طبق مجوز مجلس شوراي اسلامي 20 درصد منابع صندوق به صورت تسهيلات ريالي پرداخت مي شود كه پيشنهاد داده ايم كه اين منابع را به همه بخش ها اختصاص دهيم.
نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه ضمن قدرداني از همكاري صندوق توسعه ملي با استان يزد گفت: مسأله حمايت از بخش خصوصي و توليدات از اهميت بالايي برخوردار است.
وي به واحدهاي صنعتي فعال و همچنين واحدهاي در حال راه اندازي در استان اشاره كرد و افزود: اين واحدها با مشكلات مالي روبرو هستند.
يحيي زاده در ادامه خاطر نشان كرد: عدم توانايي پرداخت اقساط وام در موعد مقرر، آن هم با نواسانات ارزي اخير به يكي از مشكلات عمده واحدهاي توليدي تبديل شده است.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جذب 100 درصدي اعتبارات بخش كشاورزي توسط استان يزد، خواستار افزايش سهم اعتبارات استان يزد در بخش كشاورزي شد.