استاندار يزد:

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" روز پنج شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان كه با حضور اعضاي اين ستاد، فرمانداران، بخشداران، اعضاي شبكه بازرسي انتخابات و اصحاب رسانه استان برگزار شد ، اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي تنها حكومتي است كه در طول تاريخِ پس از حكومت حضرت علي(ع) ، بر پايه تقوا و اسلام ناب محمدي(ص) و با پشتوانه مردمي به وجود آمده است.
وي با اشاره به فرمايش حضرت امام خميني(ره)كه فرمودند:"جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد"، اظهار داشت: جمهوري اسلامي يعني مردم سالاري ديني كه جمهوريت آن شامل مقبوليت نزد مردم و اسلاميت آن شامل دستورات قرآن و سنت نبوي و سيره اهل بيت(ع) مي باشد.
عالي ترين مقام اجرايي استان افزود: فردي كه منتخب ملت مي شود، تا ولي فقيه او را تنفيذ نكند، رئيس جمهوري اسلامي نيست، چون براي دخل و تصرف دربيت المال و برنامه ريزيها بايد مشروعيت خود را از ولي فقيه( به عنوان نائب امام معصوم(ع) ) اخذ كند.
فلاح زاده ادامه داد: رأي مردم جمهوريت و نصب ولي فقيه، مشروعيت را به دنبال دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اهميت انتخابات، خاطرنشان ساخت: انتخابات، دفاع از نظام در يك جبهه خاص نيست .
اين مقام مسئول، افزايش امنيت ملي را يكي از پيامدهاي برگزاري انتخابات پر شور دانست و تصريح كرد: انتخابات يكي از عرصه هاي دفاع از كليت و هستي نظام است بنابر اين وجب به وجب روستاها و شهرها، خاكريز دفاعي است.
استاندار يزد گفت: وظيفه دست اندركاران، مجريان،رسانه ها و دستگاه هاي فرهنگي، تبليغ براي حضور حداكثري و مشاركت بالاي مردم است كه اتحاد ملي ، انسجام اسلامي و تقويت پايه هاي نظام در حوزه هاي مختلف را به دنبال دارد.
فلاح زاده ادامه داد: حضور حداكثري مردم در عرصه انتخابات، قطعاً تحريمها را بي اثر مي كند و رشد اقتصادي را به ارمغان مي آورد.
وي تلاش دشمنان براي ايجاد جنگ رواني و تبليغاتي در راستاي پائين آوردن مشاركت مردم در عرصه انتخابات را يادآور شد و گفت: اكنون نيز دشمن از طريق كانالهاي ماهواره اي به دنبال نااميد كردن مردم به آينده نظام، سياه نمايي، جلوه ندادن دستاوردها و حمله به عمود خيمه نظام، اصل ولايت فقيه و خود ولايت فقيه و ايجاد مشكلات قومي و امنيتي است.
استاندار گفت: به حول و قوه الهي با مشاركت بالاي مردم و تيزبيني و هوشياري دستگاه هاي امنيتي اين توطئه ها نيز خنثي مي شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان يزد، با اشاره به وظايف همه اقشار در انتخابات، اظهار داشت: حضرت امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) وظيفه ما را در اين زمينه مشخص كرده اند.
وي در بخش سوم سخنان خود، خاطر نشان ساخت: به دنبال برگزاري انتخاباتي كاملاً قانوني و بي طرفانه بر محور عدالت، امانت وصداقت و با مشاركت بالا در طراز انقلاب اسلامي و ملت ايران هستيم.
فلاح زاده همچنين به تشريح بخشي از اقدامات صورت گرفته در قالب كميته هاي پنج گانه ستاد انتخابات استان پرداخت و گفت: تبليغ براي حضور حداكثري مردم، توزيع خبرنامه هاي متعدد، طراحي و نصب بنر، تهيه مجموعه پيامكهاي انتخاباتي( برگرفته از رهنمودهاي امام(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي))، هماهنگي با ائمه جمعه و به كارگيري ناوگان حمل و نقل شهري براي تبليغ مشاركت حداكثري از جمله اقدامات كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات استان است.
ميزباني همايش آموزشي دست اندركاران انتخابات استانهاي يزد،اصفهان و چهارمحال و بختياري، اعزام مربيان فناوري IT به دوره هاي آموزشي و برگزاري دوره هاي آموزشي دست اندركاران انتخابات از جمله اقدامات كميته آموزش است كه مورد اشاره استاندار قرار گرفت.
وي افزود: كميته فناوري ستاد انتخابات تمهيدات و بسترهاي لازم را پيش بيني و علاوه بر هماهنگي با دفاترپيشخوان دولت و دفاتر ICTروستايي، تاكنون دو مانور در سطح استان برگزار كرده است.
استاندار، تهيه دستور العملهاي خاص، بر آورد خودرو و امكانات مورد نياز و تأمين نيروي انساني و تجهيزات الكترونيكي و فناوري را از اقدامات كميته پشتيباني برشمرد و اظهار داشت: كميته امنيتي، وظيفه رصد اخبار انتخاباتي و مديريت و اشراف كامل اطلاعاتي و امنيتي را بر عهده دارد.
فلاح زاده همچنين از تشكيل شبكه بازرسي انتخابات استان به رياست "عباسعلي رضايي"خبر داد.
استاندار يزد در ادامه با اشاره به تعداد شعب اخذ رأي در استان، گفت: 29 هيأت اجرايي در حوزه انتخابات شوراها و 19 هيأت در حوزه انتخابات رياست جمهوري فعاليت مي كنند.
وي گفت: 755 نفر براي شركت در انتخابات شوراي اسلامي شهرها ثبت نام كردند كه صلاحيت 635 نفر از آنها تأييد شده و 2هزار و 623 نفر براي شوراي اسلامي روستاها ثبت نام كردند كه صلاحيت 2هزار و 261 نفر تأييد شده است.
وي در پايان از زحمات و تلاشهاي دست اندركاران عرصه انتخابات، به ويژه اصحاب رسانه استان تشكر و قدرداني كرد.
در ابتداي اين جلسه ، رئيس ستاد انتخابات استان به ارائه گزارشي از اقدامات اين ستاد پرداخت.
"غلامحسين دشتي" گفت:آخرين مراحل تأييد صلاحيت كانديداهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در حال سپري شدن است و اسامي نهايي تأييد صلاحيت شده ها تا 16 خرداد اعلام مي شود.