به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمد رضا فلاح زاده در این جلسه ضمن تجلیل از مقام والای معلمان بر تشریح شخصیت والای علمی شهید مطهری تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا ابعاد مختلف شخصیت والای  شهید مطهری به همگان خصوصا نسل جوان معرفی شود.

وی همچنین بر معرفی و ارائه هر چه بهتر آثار گرانبهای شهید مطهری به آحاد مردم تاکید کرد.
فلاح زاده از مسئولین ستاد گرامی داشت مقام معلم خواست تا جلب رضای خداوند را در اولویت انجام برنامه های خود قرار دهند.
 وی با اشاره به نقش مهم و جایگاه والای معلمین در تعلیم و تربیت و دین آموزی دانش آموزان میهن عزیز اسلامی بر تجلیل از مقام معلمین در هفته گرامیداشت مقام معلم تاکید کرد.
باغستانی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تجلیل از خدمات معلمان به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و گفت: هفته گرامی داشت مقام معلمین از شنبه با به صدا در آمدن زنگ سپاس از معلم در مدرسه راهنمایی شهید مرشد یزد آغاز خواهد شد.
وی برگزاری چندین مراسم تجلیل از معلمین نمونه، تهیه برنامه های مختلف توسط صدا و سیما ، برگزاری رژه سپاس از معلم در فرماندهی نیروی انتظامی ، دعوت از مسئولین کشوری جهت شرکت در برنامه های تجلیل معلمین ، مراسم تجلیل از 70 نفر از فرزندان شهدا که به حرفه معلمی مشغول هستند ، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و حضور فرهنگیان در نماز عبادی سیاسی جمعه را از مهمترین برنامه های این ستاد در هفته گرامی داشت مقام معلم برشمرد.
تجلیل20 دستگاه دولتی از معلمین، برگزاری ویژه برنامه هایی توسط اصناف ، تجلیل از معلمین ورزش ، تجلیل از خادمین فرهنگ و هنر ، برگزاری جشنواره رشد، افتتاح زمین چمن مصنوعی در دبیرستان ایرانشهر از دیگر برنامه هایی است که در این راستا برگزار می شود.