مدير كل دفتر امور اجتماعي استانداري:

" سعيد عبداللهي " در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به  اهميت كاركردهاي اجتماعي مهارت سواد اظهار داشت: به موازات پيشرفت علم و فن آوري، تربيت و به كارگيري درست نيروها در كاميابي برنامه هاي توسعه اقتصادي و اجتماعي لازم است.
وي آموزش و بكارگيري سواد را همراه با نابودي جهل، كارآفريني و افزايش انگيزه حضور ، مشاركت در عرصه هاي سياسي و اجتماعي و ... دانست و افزود: مديريت آموزش با همكاري سازمان هاي مختلف باعث ايجاد سازمان هاي محلي مي گردد.
وي خاطر نشان كرد: ابتدا سوادآموزي و مبارزه با بي سوادي توسط دستگاه هايي چون آموزش و پرورش، جهاد سازندگي، جامعه روحانيت، جهاد دانشگاهي و نهضت سوادآموزي بصورت شورايي اداره مي شد اما هم اكنون زير نظر اداره كل آموزش و پرورش و به صورت يك واحد جدا به كار خود ادامه مي دهد.
عبداللهي در بخش دوم سخنان خود، سوادآموزي را يك كار گروهي و مشترك دانست و تصريح كرد: در فاصله زماني صدور فرمان حضرت امام خميني (ره) (7 دي ماه 1358) تا انتخاب نماينده ايشان در سازمان نهضت سوادآموزي (سال 61) حركت سوادآموزي و مبارزه با بي سوادي توسط دستگاه هاي مختلف با همكاري نهادهاي مردمي از قبيل مساجد، كميته انقلاب، بسيج مستضعفين، كانون هاي فرهنگي، انجمن هاي اسلامي، نيروهاي مسلح و ... بصورت خودجوش و گسترده و با همكاري آموزش و پرورش صورت مي گرفت.
وي ادامه داد: براي محو بي سوادي نياز به همكاري كليه دستگاه هاي اجرايي در بخش هاي مختلف است كه بحمدالله با تشكيل جلسات مكرر اين تعامل حاصل گرديده و نتيجه آن باسوادي اكثريت افراد آموزش پذير در آينده نزديك خواهد بود.
اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به كميت بي سوادي موجود بر مبناي سرشماري سال 90، اظهار داشت: بر اساس سرشماري سال 1390 درصد بي سوادي گروه سني 49- 10 سال، 4 و هشت دهم درصد( 29 هزار و 573 نفر ) در سطح استان اعلام شده است.