معاون برنامه ريزي استاندار يزد:

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد "محمد رضا بابایی" كه در پنجمین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای سفرهای استانی دولت در مشهد مقدس،  از  غرفه روایت خدمت استان یزد  بازديد كرد ،  طي سخناني برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت را کاري ارزنده دانست و گفت: برپایی نمایشگاه به منظور ارائه گزارش از اقدامات و خدمات به مردم ، موجب ایجاد  امید و نشاط  در بین آحاد مردم می شود.
معاون  برنامه ريزي استاندار يزد  به برنامه های اجرا شده در سطح استان در طول دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: در طول دولت نهم و دهم جهش بسیار خوبی در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی ، فرهنگی ، زیر بنایی ، علمی آموزشی و خدماتی استان صورت گرفت.
وی به افزایش 200 درصدی تولید برق استان اشاره کرد و گفت: میزان تولید برق استان یزد در سال 1384 قریب به 480 مگاوات در طول سال بود که این رقم در حال حاضر به یک هزار و 100 کیلو وات در سال رسیده است.
بابايي  افزایش 600 درصدی کشت گلخانه ای را به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی يادآور شد و از یک هزار و 200 هکتار کشت گلخانه ای در حال حاضر خبر داد.
معاون استاندار ادامه داد: ظرفیت تولید فولاد استان ، قبل از دولت نهم فقط 500 هزار تن در سال بود که امروز ما شاهد تولید بالغ بر 7 میلیون فولاد در سطح استان هستیم .
وی با اشاره به حمایت دولت  از صنایع کوچک و زود بازده ، اظهار داشت: در طول 7 سال دولت نهم و دهم قریب به 700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل بنگاه های زود بازده و طرح آمایش صنعتی برای تولید محصولات صنعتی در سطح استان توزیع شد ، که منجر به احداث و راه اندازی بیش از یکصد واحد صنعتی ، تولیدی و خدماتی شده است ، همچنین 920 واحد صنعتی نیمه تمام را نیز در دستور کار داریم .
بابایی به فعالیت های عمرانی استان نیز اشاره کرد و گفت : در حوزه عمرانی نزدیک به دو هزار و 700 پروژه در حال اجرا می باشد و در کل می توان گفت جهش بسیار خوبی در کلیه بخش ها داشته ايم.
اين مقام مسئول  با اشاره به اهمیت سفرهای استانی اظهار داشت: در سفرهای استانی مسئولین کشوری از نزدیک  با  مشکلات و نياز هاي  استان  آشنا شده  و  نظر مسئولین استانی در فرآيند تصمیم گیری موثر است بدين ترتيب مسئولین استانی راحت تر می توانند  مسائل را  پیگیری و حل و فصل نمایند.
وی همچنین به افزایش سطح اعتبارات استانی نیز اشاره کرد و گفت: از لحاظ توزیع اعتبارات بین شهرستان ها توزیع عادلانه تری صورت گرفته و می توان گفت در مجموع اعتبارات استان ها افزایش یافته که این امر موجب افزایش فعالیت های عمرانی ، صنعتی و خدماتی در سطح استان  شده است .
وی در پایان با قدردانی از برگزار کنندکان نمایشگاه خواستار برنامه ریزی و ایجاد قالبی واحد برای شرکت کنندگان در نمایشگاه های آتی شد و گفت: به منظور پرهیز از ارائه اطلاعات پراکنده و غیر مرتبط لازم بود قالبی تهیه و به استان ها اعلام می شد تا در نمایشگاه عرضه شود.