به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، دکتر احمد اسفندیاری رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرکشور در این مراسم با اشاره به عملکرد دولت نهم در زمینه امداد و نجات گفت: در سال 59 در سطح کشور 50 هزار متر مربع انبار امدادی داشتیم که این میزان در سال 1384 به 130 هزار متر مربع رسید و در طول دولت نهم تا امروز این آمار به بیش از 200 هزار مترمربع رسیده است.
وی افزود: کمک هایی که در طول دولت نهم در زمینه امداد و نجات شده است بیش از دو برابر دولت های قبل است.
رئیس سازمان امداد و نجات کشوری با اشاره به اینکه راه اندازی پایگاه های امداد و نجات جاده ای از طرف این سازمان به صورت داوطلبانه است افزود: در نظر داریم تا امداد و نجات هوایی را در کشور توسعه دهیم .
اختصاص 3 عدد ست هیدرولیک، 6 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه وانت کمک دار، یک دستگاه کامیون، تجهیز دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و تامین تجهیزات امداد و نجات از دیگر مصوبات این نشست بود.
 سید محمد میرسعیدی نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان یزد یکی از پهناور ترین استان های کشور است گفت: از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه استان، جاده ای به طول بیش از 900 کیلو متر وجود دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه استان یزد با توجه به جاذبه های تاریخی و طبیعی و موقعیت جغرافیایی که دارد هر ساله پذیرای بیش از 2 تا 3 میلیون نفر از مسافران نوروزی است که در سال جاری پیش بینی می کنیم قریب به 4 میلیون نفر از استان بازدید کنند.
معاون استاندار یزد اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقلیمی همچون کویر و کوهستان که در استان پهناور یزد وجود دارد حضور امداد هوایی برای پوشش جاده های استان لازم است.