به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، اعضاي تيم روباتيك دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد در ابتداي ورد به اين دانشگاه با حضور بر سر تربت پاك شهيدان گمنام ضمن اهداء حلقه گل،  به مقام شامخ شهيدان والامقام اداي احترام كردند.
"غلامحسين دشتي " در اين مراسم با تبريك موفقيت به دست آمده، گفت: اين كار تنها يك كار علمي نيست بلكه كاري با ماهيت فرهنگي و در اين شرايط  حتي كاري سياسي محسوب مي شود.
وي افزود: آناني كه كشور ما را تحريم كرده اند به گمان باطل خود مي توانند راه را بر هوش و توانمندي جوانان ايراني ببندند، اما به بركت اين استعدادهاي پرفروغ و مديريت قوي در دانشگاه ها و حوزه هاي علميه،  به ايران  و به يزد به عنوان  كشور و استاني علم محور دل بسته ايم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: ملتهايي مي توانند به جاهاي بزرگ دل ببندند كه در فرهنگ و تمدن خود از مباني محكم  و  نمونه هاي عالي برخوردار بوده و علاوه بر اين نيروي انساني با استعداد بالا داشته باشند.
دشتي تصريح كرد: ملت ما  هر سه عنصر مورد نياز را دارد بنابراين آينده از آن ماست.
 اين مقام مسئول تلاش خستگي ناپذير اعضاي تيم روباتيك دانشگاه آزاد يزد و حمايتهاي مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد را ارج نهاد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي يزد نيز در سخناني،  گزارشي از مسابقات روبو كاپ 2012 ارائه كرد و گفت: تيم دانشگاه آزاد يزد توانست در اين مسابقات يك مقام دوم و دو مقام سوم را از آن خود كند.
" محمد حسين مسلمين" ضمن تشكر و قدرداني از عنايت ويژه  استاندار يزد ، اظهار اميدواري كرد: انشاالله بتوانيم در مسابقات روبو كاپ 2013 كه در كشور هلند برگزار خواهد شد، حضور درخشان تري داشته باشيم.