به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار روز دوشنبه در مراسم افتتاحيه اين دوره آموزشي، اظهار داشت: در يك تعريف كلي، مجموعه معارف اسلامي چيزي جز حقوق كه خداوند متعال بر عهده ما گذاشته،  نيست.
"غلامحسين دشتي" اظهار داشت: حقوق شهروندي اصطلاح متعارفي است كه فعلا پذيرفته ايم اما در حقوق شهروندي ارتباط خدا و مردم را نمي توان مشاهده كرد.
وي افزود: همه آنچه كه در جامعه به عنوان معروف مطرح مي باشد، حقوق است و همه كاستيها و ضررهاي اجتماعي ناشي از عدم رعايت اين حقوق است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد تصريح كرد: در جامعه مهدوي، تمامي حقوق رعايت مي شود.
وي با اشاره به جايگاه حقوق مردم در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، تبيين و رعايت حقوق مردم در شكل جامع را اساس نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست.
دشتي  در بخش ديگري از سخنان خود، بر اهميت آموزش در زمينه حقوق شهروندي تاكيد كرد و اظهار داشت: هر كس مي خواهد مدير باشد، بايد به حقوق خود و ديگران آشنا و پايبند باشد.
اين مقام مسئول از برگزار كنندگان دوره آموزشي حقوق شهروندي تشكر و قدرداني كرد.
يكي از اساتيد دانشگاه نيز در تبيين حقوق شهروندي گفت: حقوق شهروندي شاخه اي از علم حقوق است كه دولت موظف به رعايت آن مي باشد.
"مهديان" با اشاره ساختار ستاد صيانت از حقوق شهروندي،  حقوق شهروندي را داراي دو بار اجتماعي و حقوقي دانست.
وي اهميت آموزش و اطلاع رساني در زمينه حقوق شهروندي را يادآور شد.
اين استاد دانشگاه تصريح كرد: حقوق شهروندي از گستردگي و پيچيدگي خاصي برخوردار است و حقوق همگان- از نطفه اي كه در رحم مادر شكل مي گيرد تا فردي كه پس از مرگ در قبر نهاده مي شود- را در بر مي گيرد.