به مناسبت هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي صورت گرفت؛

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " محمد رضا فلاح زاده " روز چهارشنبه در اين ديدار ضمن تبريك هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي، اظهار داشت: آگاهي بخشي، آموزش و فرهنگ سازي به آحاد مردم در خصوص جلوگيري از بلاياي طبيعي بايد در اولويت كاري اين مركز قرار گيرد.
وي آسيب پذيري در مقابل حوادث طبيعي را از عوامل عدم مقاوم سازي دانست و خاطر نشان كرد: مهمترين مقوله جبران ناپذير در حوادث طبيعي از دست رفتن سرمايه اجتماعي است.
استاندار يزد خواستار برگزاري جلساتي با شهرداران استان در خصوص حمايت و تقويت مقاوم سازي در سطح استان شد و افزود: راه ها، بندها و سد هاي خاكي نيز بايد به آن توجه شود تا حادثه خيزي در آن كاهش يابد.
فلاح زاده در بخش ديگري از سخنان خود، به ريزگردها اشاره كرد و گفت: باد و طوفان عامل ايجاد ريزگرد هستند كه عواملي همچون توسعه كوير، خشك شدن باتلاق گاوخوني، صنايع آلوده و ... از عوامل تاثيرگذار در ايجاد آن مي باشد.
وي در ادامه به خط دوم انتقال آب به استان، انتقال آب خليج فارس به دشت مركزي، آب هاي فسيلي و آب هاي لب شور به عنوان منابع آبي آينده استان يزد اشاره كرد و گفت: حفاظت از خط اول انتقال آب ، اجراي خط دوم انتقال آب به استان، استفاده از آب هاي لب شور براي رونق حوزه صنعت، استفاده از آبياري نوين در حوزه كشاورزي و ... بايد در اولويت كاري مديريت بحران قرار گيرد.
مدير كل مديريت بحران استان نيز به تشريح اقدامات صورت گرفته در حوزه كاري خود پرداخت.
" غلامرضا برزگري" از قرار گرفتن استان يزد در رتبه اول كشور از نظر آموزشي در زمينه بحران خبر داد و اظهار داشت: به ميزان 3 ميليارد تومان انواع خودروهاي سبك و سنگين براي اين حوزه كاري خريداري شده است.