رتبه دوم استان یزد در رشد آمار ازدواج/ زمینه ها برای تسریع در روند اجرای پروژه مسکن جوانان فراهم شود

استاندار یزد از رشد آمار ازدواج استان پس از چندین سال نگرانی بابت کاهش آمار ازدواج خبرداد و خاطرنشان کرد: براساس آمار، یزد به لحاظ میزان رشد ازدواج رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد که این مهم، نتیجه ی تلاش های دستگاه های مختلف، موسسات غیر دولتی و در راس آن ها  موسسه ی فعالین ازدواج است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در ستاد ساماندهی امور جوانان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان جهت کسب جایگاه خوب ستاد ساماندهی جوانان استان در سطح کشور، گفت: خوشبختانه با تعاملات برقرار شده بین دستگاه های مختلف، اقدامات و فعالیت های خوبی در راستای اجرای مصوبات این ستاد صورت گرفت و یزد برای چندمین سال پیاپی جزو استان های برتر کشور در حوزه ی اهتمام به  امور جوانان معرفی شد.
وی همچنین به پیشینه ی اجتماعی و فرهنگی قوی یزد و بنیان های قوی استان در حوزه خانواده اشاره کرد و اظهارداشت: لازم است همه ی دستگاه های مرتبط با حوزه جوانان، مسئولیت خود را در قبال موضوعاتی که به عنوان نیاز های ضروری جوانان مطرح می شود، ایفا کنند.
استاندار یزد در ادامه از رشد آمار ازدواج استان پس از چندین سال نگرانی بابت کاهش آمار ازدواج خبرداد و خاطرنشان کرد: براساس آمار، یزد به لحاظ میزان رشد ازدواج رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد که این مهم، نتیجه ی تلاش های دستگاه های مختلف، موسسات غیر دولتی و در راس آن ها  موسسه ی فعالین ازدواج است.
دکتر طالبی، بعضی از  اقدامات و فعالیت های انجام شده در راستای توسعه و ترویج ازدواج در استان را، به عنوان نمونه و الگویی برای استفاده در سراسر کشور دانست.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مسکن جوانان اشاره و تصریح کرد: یزد یکی از استان های پیشرو و برتر کشور در تامین زمین و پیشرفت فیزیکی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن محسوب می شود  و باید از فرصت های موجود در جهت توسعه ی مسکن در استان و کاهش مشکلات جوانان استفاده شود.
استاندار یزد از مرحله جدید ثبت نام متقاضیان به عنوان یکی از فرصت های پیش رو، جهت تامین مسکن جوانان یادکرد و افزود: امیدواریم بتوانیم امکانات و شرایط لازم برای بهره مندی هرچه بیشتر متقاضیان از این شرایط را فراهم کنیم.
دکتر طالبی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه فی ما بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان اشاره و بر جمع بندی و انعکاس پیشنهادات و مواردی که موجب تسریع در اجرای پروژه های مسکن جوانان و ایجاد شرایط مناسب برای آن ها می شود، تاکید کرد.
وی در پایان به تبیین ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های قانون جهش تولید مسکن در راستای تامین مسکن جوانان پرداخت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات