معاون سياسي و امنيتي استانداريزد:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ " غلامحسين دشتي " روز يكشنبه در اولين نشست شوراي اطلاع رساني استان ضمن تسليت ايام سوگواري حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: در ايام سوگواري حضرت زهرا (س) بايد تمام ظرفيت هاي اطلاع رساني استان در راستاي اشاعه فرهنگ فاطمي (س) بكار گرفته شود.
وي در ادامه با اشاره به جايگاه  موثر شوراي اطلاع رساني استان به بيان نقاط قوت اين شورا پرداخت و خاطر نشان كرد: فلسفه وجودي شوراي اطلاع رساني؛ هماهنگي بين نهادها و سازمانها در راستاي اطلاع رساني و تبليغ است تا دستگاه ها بتوانند وظايف و مناسبت ها را اعلام كنند و بر امر  اطلاع رساني سياست گذاري داشته باشند.
معاون استاندار، نظارت بر عملكرد نهاد هاي اطلاع رساني كننده و تقويت نقاط قوت اين دستگاه ها را از وظايف اصلي شوراي اطلاع رساني استان بيان كرد و تلاش براي هم افزايي و رشد تقويت نهاد هاي خبري و همچنين مطرح شدن دانش و تجربيات اطلاع رساني در جلسات شورا و نيز حضور كارشناسان مربوط در خصوص آگاهي اعضا از آخرين ابزار و روش هاي اطلاع رساني را خواستار شد.
دشتي با يادآوري ضرورت ارزيابي مديران دستگاه هاي اجرايي، رسانه اي تر شدن مديران با تعيين ظرفيت ها و مشاركت در مصاحبه ها را يادآور شد.
وي سامان بخشي و صدور كارت براي خبرنگاران استان با در نظر گرفتن سوابق محفوظ فعالان خبرنگاري  را ازديگر كاركردهاي اين شورا دانست.
معاون استاندار در بخش دوم سخنان خود خواستار تهيه تقويم از مجموعه مناسبت ها و سياست هاي شوراي اطلاع رساني در راستاي شعار امسال شد.
دشتي يكي از اركان مهم در تحقق شعار امسال را عزم و همت ملي دانست و خواستار اولويت بخشي به اين مقوله در بخش علمي آن در دولت، آموزش و پرورش و ....شد.
وي در پايان سخنان خود سياست گذاري در زمينه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و همچنين آموزش و تقويت خبرنگاران استان  در اين رابطه را خواستار شد.
مشاور استاندار و رييس روابط عمومي استانداري نيز با يادآوري تشكيل 8 جلسه شورا ، در سال گذشته، از اجرايي شدن 92 درصد از  مصوبات اين شورا در سال پيش خبر داد.
" سيد عبدالمجيد قائم محمدي " تعداد كارشناسان و صاحب نظران دعوت شده به شوراي اطلاع رساني در جلسات سال جهاد اقتصادي را 10 تن عنوان كرد و برگزاري 30 نشست مطبوعاتي اصحاب رسانه با مديران دستگاه هاي اجرايي استان و توزيع 6 بولتن تحليلي در جلسات اين شورا را از ديگر اقدامات صورت گرفته بيان كرد.
وي همچنين از توزيع هديه 400 ميليون ريالي استاندار يزد به اصحاب رسانه استان خبر داد  و اهم سياست گذاري هاي شوراي اطلاع رساني استان در سال گذشته را مرتبط با انتخابات، سرشماري، دهه فجر و خشكسالي دانست.
قائم محمدي اطلاع رساني دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي از طريق مطبوعات استان  در ايام الله دهه مبارك فجر را يكي ديگر از تلاش هاي مطلوب در زمينه اطلاع رساني عنوان كرد.
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري نيز با اشاره به  بهره گيري از تدابير اثر گذار در حوزه اطلاع رساني ، اجرا و نظارت  در جريان برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، نقش شوراي اطلاع رساني استان در اين زمينه را بسيار مهم دانست.
" محمد مهدي تقوايي " خواستار تهيه و توزيع بولتن آموزشي در خصوص آگاهي بخشي اقتصادي، سياسي و فرهنگي به افراد تاثيرگذار و همچنين ارتقاي فرهنگ كار و رفع مشكل بيكاري در استان با سياست گذاري در خصوص دستگاه هاي فعال در زمينه اشتغال، كشاورزي و صنعت شد.
در پايان اين نشست با اهدا لوح تقدير از زحمات اعضاي اين شورا در سال گذشته تقدير و تشكر شد.