روحانیون و طلاب اولویت های فرهنگی استان را احصا و ارائه نمایند/ روحانیون و افراد صاحب تریبون از جایگاه خود برای تبیین اهمیت واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده کنند

استاندار یزد شورای فرهنگ عمومی را در راس سیاستگذاری فرهنگی دانست و اظهارداشت: در این راستا انتظار می رود روحانیون و طلاب اولویت های فرهنگی استان را به ترتیب اولویت احصا و برای قرارگیری در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان، جمع بندی و ارائه نمایند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکترمهران فاطمی در نشست هم اندیشی با روحانیون استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین جعفر رحمانی؛ مشاور امور روحانیون استاندار و جمعی از روحانیون استان برگزار شد: نقش روحانیت و حوزه های علمیه در ادوار مختلف را در پیشبرد اهداف انقلاب بی بدیل دانست.
استاندار یزد ادامه داد: در نگاه و نگرش مجموعه مدیریت ارشد استان، روحانیت و حوزه های علمیه نه تنها در ساحت فرهنگ بلکه در تمام ساحات مرتبط با پیشرفت و تعالی استان جایگاه مهم دارند.
وی یکی از افتخارات دولت سیزدهم را قرارگیری یک فرد روحانی انقلابی، با سابقه، دلسوز، مردمی و در عین حال مدیر و جدی در راس دولت عنوان کرد و گفت: در جریان دیدار اخیر رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب، آیت الله رئیسی اظهارداشتند که« برای بیان مشکلات به دیدار شما نیامده ام زیرا هر چه پیش تر میرویم خدا برکات خود را بیش از پیش بر ما نازل کرده و مسیرهای جدیدی پیش روی ما باز می شود».
دکتر فاطمی تصریح کرد: نگاه دینی و متوکلانه به ذات احدیت، تمسک به اهل بیت و پیشبرد اهداف و برنامه ها با صورت جهادی باعث شده تا خدا مسیرهای جدیدی را پیش روی دولت باز کند.
استاندار یزد با استناد به جمله شهید سلیمانی با این مضمون که « میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست»، خاطرنشان کرد: در پرتو راهبری های ناجیانه رهبرمعظم انقلاب،  ادعیه زاکیه بقیه الله (عج) و اقدامات جهادی و تلاش های مومنانه که در این دولت انجام شده و خواهد شد، شاهد بازگشت اعتماد و رضایت مردم خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دغدغه های مطرح شده از سوی طلاب و روحانیون اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین و فوری ترین اولویت استان مسائل مربوط به معیشت و سلامت مردم است که این دو حوزه با چالش مواجه شده است، در طول سه هفته ای که فعالیت خود را در سمت استاندار یزد آغاز کرده ام چهار جلسه ستاد استانی تنظیم بازار برگزار کرده ایم  و مبنا و اولویت کار را قرارگیری استان یزد در زمره پنج استان ارزان قیمت کشور قرار داده ایم.
دکتر فاطمی به صورت خاص به موضوع کمبود مرغ در بازار و گرانی آن اشاره کرد و گفت: اختلاف قیمت مرغ در بازار یزد و بازار استان های همجوار موجب شده تا علی رغم کشتار روزانه مرغ به صورت مازاد بر مصرف استان، دلالان برای کسب سود بیشتر اقدام به خروج مرغ کشتار شده در استان یا قطعه بندی آن و عرضه با قیمت بالاتر نمایند که در این راستا به منظور کنترل بیشتر بر مراحل تحویل مرغ به کشتارگاه تا فروش به مشتری اقداماتی را سامان دادیم.
استاندار یزد همچنین به اقدامات انجام شده جهت کاهش نرخ شن و ماسه در استان نسبت به استان های مجاور اشاره و از تقویت نظارت ها با استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج و نیروهای مردمی در کنار سیستم نظارتی استان و تشدید برخورد با متخلفان خبرداد.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر توأمان رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن، خواستار تبیین اهمیت این دو مهم از سوی روحانیون و طلاب استان در برنامه ها و سخنرانی های آن ها شد.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش شورای فرهنگ عمومی را در راس سیاستگذاری فرهنگی دانست و اظهارداشت: در این راستا انتظار می رود روحانیون و طلاب اولویت های فرهنگی استان را به ترتیب اولویت احصا و برای قرارگیری در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان جمع بندی و ارائه نمایند.
استاندار یزد با بیان اینکه منظور ما از فرهنگ؛ فرهنگی دینی و قرآنی است، بیان کرد: این فرهنگ هیچ منافاتی با فرهنگ ایرانی ما ندارد و این دو فرهنگ درهم تنیده اند لذا پیشنهادات و طرح های این حوزه باید متناسب با نیاز جامعه و تغییر ذائقه ایجاد شده در نسل جوان باشد.
وی با اشاره به اینکه در بخش فرهنگی بیشتر از مشکلات بودجه ای، با فقر محتوا روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است جدای از دستگاههای فرهنگی، هیئت های اندیشه ورزی در دانشگاه ها و حوزه علمیه تشکیل شود تا راهکارهای اثربخش و کارآمد آن ها اجرا شود.
دکتر فاطمی در پایان بر لزوم تبیین اهمیت مسائلی نظیر سبک زندگی سالم و فرزندآوری، تدوین پروتکل ویژه حجاب و پوشش دینی در شورای فرهنگ عمومی، تعریف پیوست فرهنگی گردشگری و فعالسازی ظرفیت هایی برای حمایت از حوزه و روحانیون تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات