حماسه حضور/

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " غلامحسین دشتی " ساعتی پس از آغاز انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در مرکز خبر ستاد انتخابات، اظهار داشت: روند انتخابات در همه شهرستان های استان به صورت طبیعی و بدون هیچگونه مشکلی دنبال می شود.
وی گفت: طبق اخبار واصله  استقبال مردمی در شعب اخذ رای در سراسر استان پر شور و حضور بانوان در شهرستان های بهاباد و تفت چشم گیر بوده است.
دشتی با بیان اینکه بر اساس تعالیم دینی در امور خیر باید سبقت گرفت، خاطر نشان کرد: هر چه اقدام به رأی دادن زودتر انجام شود مطمئنا ارزش بیشتری دارد.
وی همچنین تعداد رأی اولی های استان یزد را 18 هزار و 271 نفر اعلام کرد که در این بین تعداد بانوان 8 هزار و 969 نفر و تعداد آقایان 9 هزار و 302 نفر است.
رییس ستاد انتخابات استان افزود: در حال حاضر 17 هزار و 500 نفر در 789 شعبه اخذ رای  در سراسر استان فعالیت می کنند.
دشتی تعداد هیات های اجرای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را 19 هیات و تعداد هیاتهای اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را 29 هیات اعلام کرد.
این مقام مسئول گفت: آمار نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان 2 هزار و  997 نفر می باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: برای اخذ رای افرادی که توانایی حضور در شعب را ندارند صندوق های سیار راه اندازی شده که افراد ضمن تماس تلفنی با فرمانداریها درخواست خود را اعلام کرده تا طبق برنامه زمانبندی توسط صندوق های سیار رای آنها اخذ گردد.