استاندار يزد:

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده " روز چهارشنبه در ديدار سفير مجارستان، خواستار گسترش روابط  فيمابين شد و گفت: به قرارداد خواهرخواندگي يزد و ياسپرين  بسنده نكنيد، ايران و مجارستان از زمينه هاي بسيار خوبي براي گسترش روابط برخوردارند.
وي تبادل توريست را يكي از زمينه هاي مناسب براي افزايش سطح تعاملات دو طرف دانست.
عالي ترين مقام اجرائي استان همچنين با اشاره به مبادلات 20 ميليون يورويي  كشور جمهوري اسلامي و مجارستان، اين ميزان را بسيار ناچيز توصيف كرد.
فلاح زاده در بخش ديگري از سخنان خود، تحريمهاي اقتصادي  اعمال شده از سوي دشمنان را يادآور شد و تصريح كرد: ملت ايران عزم خود را جزم كرده است تا مقتدرانه اين تحريم ها را پشت سر بگذارد.
وي افزود: كشورما به رغم همه تحريم ها، روي پاي خود ايستاده است و با هيچ كشوري سرجنگ ندارد و اصلا به دنبال توليد سلاح هسته اي نبوده و نيست.
استاندار يزد، خاطرنشان ساخت: مطابق با عهدنامه هاي بين المللي همه ملتها حق دارند از انرژي هسته اي استفاده كنند و ما اكنون تاوان اين حق مسلم را پس مي دهيم.
فلاح زاده همچنين به معرفي توانمنديهاي و ظرفيتهاي استان يزد در حوزه هاي مختلف  پرداخت.
سفير كشور مجارستان  نيز در سخناني، ضمن ابراز خرسندي از حضور خود در استان يزد، روابط ايران و كشورش را داراي پيشينه و ديرينگي دانست و اظهار داشت: ارتباط اين دو كشور به چندين دهه پيش برمي گردد.
"جولا په تو " بر ضرورت ارتقاء سطح روابط فيمابين به ويژه در حوزه بازرگاني تاكيد كرد.
وي با اشاره به تحصيل قريب به 2 هزار دانشجوي ايراني در كشور مجارستان، خواستار بسط روابط دو طرف در بحث خدمات آموزشي شد و اين كار را نوعي سرمايه گذاري دانست.
شهردار ياسپرين نيز گفت: بر اساس قرارداد خواهرخواندگي يزد و ياسپرين، به دنبال شناسايي زمينه هاي همكاري متقابل هستيم.
"تاماش سابو" توامنديهاي استان يزد را بسيار بالا توصيف كرد و مباحث فرهنگي، آموزشي و علمي را از زمينه هاي مستعد براي همكاري دو طرف دانست.
 وي از استاندار يزد دعوت كرد تا به كشور مجارستان و شهر ياسپرين سفر كند.