به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، نماينده ولي فقيه در استان روز شنبه در اين مراسم كه در محل دبستان شهيد " خرم نژاد " برگزار شد، فرزندان را امانتي الهي در دست والدين دانست و افزود: فرزند نعمتي الهي است كه تربيت صحيح او،  شكر اين نعمت به درگاه باري تعالي است.
آيت ا... " محمد رضا ناصري "  اظهار داشت: مسئوليت ديني والدين فقط مسئوليت آموزشي نيست بلكه پرورش بايد در تمامي زمينه هايي كه استعداد وجود دارد بوجود آيد تا فرزندانمان در آينده جامعه اي سرشار از معنويت داشته باشند.
وي  با يادآوري مسئوليت والدين، معلمان و مديران، خاطر نشان كرد: ياد خداوند متعال در هر زمان باعث تحقق اين هدف بزرگ خواهد شد.
دعوت از معلمان به داشتن مطالعه ديني و برنامه ريزي مديران مدارس در راستاي پرورش مذهبي دانش آموزان از ديگر نكات مورد تاكيد امام جمعه يزد بود.
آيت الله ناصري در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به پخش فيلم موهن به ساحت پيامبر اسلام (ص)، واكنش اعتراض آميز مسلمانان جهان در اين خصوص را دليلي بر عظمت پيامبر اعظم (ص) دانست.
استاندار يزد نيز در سخناني هفته دفاع مقدس را گرامي داشت و از جنگ تحميلي به عنوان عرصه جهاد، شهادت و پيروي از ولايت ياد كرد.
" محمد رضا فلاح زاده " گفت: تمامي زنان و مردان اين سرزمين در دفاع مقدس نقش بسزايي داشتند و آموزش و پرورش با تقديم 36 هزار دانش آموز شهيد، نقش پررنگي را در اين زمينه ايفا كرده است.
وي در ادامه سند تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش را بر اساس توسعه علم و دين محوري دانست و تلاش در اجراي هر چه بهتر آن در شهرستان ها را خواستار شد.
دلسوزي معلمان در كلاس درس، اهميت ويژه مدارس قرآني و هوشمند سازي هر مدرسه توسط يك دستگاه اجرايي استان از ديگر نكات مورد تاكيد استاندار بود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين وظايف دانش آموزان پرداخت و تصريح كرد: آينده جمهوري اسلامي ايران به دست شما دانش آموزان رقم خواهد خورد بنابراين بايد شعار رياست گريزي و مسئوليت پذيري را سرلوحه كار خود قرار دهيد.
فلاح زاده گفت: فراگيري نصايح از والدين و معلمان و مديران  بايد در اولويت كاري شما قرار گيرد و در انتخاب دوست، ادب و اخلاق را مد نظر خود قرار دهيد.
وي بر بهره گيري دانش آموزان از فرصت هاي پيش رو در راستاي كسب علم و معنويت تاكيد كرد.
مدير كل آموزش و پرورش استان نيز ضمن تبريك شروع سال تحصيلي جديد، از اجراي سند تحول بنيادين اين وزارت خانه در سال جاري خبر داد.
" محمد كاظم رحيمي نژاد " شعار سال تحصيلي جديد را تفكر قرآني و جهاد علمي اعلام كرد و برگزاري برنامه طنين بانگ توحيد در راستاي رسميت بخشيدن ويژه به بحث نماز جماعت در مدارس را يادآور شد.
در اين مراسم زنگ آغاز سال تحصيلي جديد توسط نماينده ولي فقيه در استان و استانداريزد نواخته شد.