به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، آيت الله "محمد رضا ناصري"در اين مراسم كه روز دوشنبه در مدرسه دخترانه خيرانديش برگزار شد ضمن تبريك فرارسيدن سال تحصيلي جديد و گراميداشت هفته دفاع مقدس، تلاش افزونتر مديران و معلمان را در راستاي رشد و اعتلاي همه جانبه دانش آموزان خواستار شد.
وي آغاز سال تحصيلي جديد را ورق خوردن صفحه ديگري از زندگي جويندگان علم و دانش دانست و افزود: بايد صفحه جديد زندگي دانش آموزان بر اساس يك حركت فطري و حركت به سوي كمال و سعادت باشد.
امام جمعه يزد گفت: برنامه ريزي براي روزهاي زندگي و حسابرسي به فعاليت ها در پايان هر روز از ضروريات بهره مندي از دوران زندگي است.
وي ادامه داد: بايد انديشيد و بيبينيم چگونه زندگي كنيم تا براي فرداي جامعه موثر باشيم.
قائم مقام وزارت آموزش و پرورش نيز در اين مراسم ضمن تبريك سال تحصيلي جديد گفت: ارتقاي معرفت و علم آموزي در ذات دين اسلام نهفته است و استان يزد در اين حوزه در جايگاه خوبي قرار گرفته است.
"اسدي گرمارودي" در ادامه گفت: براي تحقق همه برنامه ها، مشاركت همگاني در امر تعليم و تربيت سرمايه هاي انساني، همكاري قوي خانواده ها با مدارس، مشاركت در تقويت آموزه هاي قرآني و توجه به نماز، مشاركت در مدرسه سازي از جمله خواسته هاي ما براي تربيت درست دانش آموزان به عنوان سرمايه هاي انساني است.
وي همچنين بر توجه به بهداشت و سلامت جسم دانش آموزان به عنوان مقدمه سلامت روحي آنان تاكيد كرد.
مديركل آموزش و پرورش استان نيز در ابتداي اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان والامقام، آغاز سال تحصيلي جديد را تبريك و به مهمانان اين مراسم خير مقدم گفت.
وي همكاري همگان را براي گذراندن سال تحصيلي خوب توأم با موفقيت  خواستار شد.