نماينده ولي فقيه در استان يزد:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،آيت الله "محمدرضا ناصري" افزود: ياد بزرگان و شخصيت‌هاي علمي و حوزوي در هر استان علاوه بر اين كه خدمات آن بزرگواران را معرفي مي‌كند، سبب مي‌شود نسل‌هاي آينده با خدمات آنها آشنا شده و آن را به كار گيرند.
وي تصريح كرد: كمك به مومنان در همه كشورهاي اسلامي اولويت برنامه‌هاي مرحوم آيت‌الله سيد محمد كاظم يزدي بود و بايد انديشه‌هاي سياسي مرحوم صاحب عروه با برگزاري كنگره‌هايي در اين سطح واكاوي شود.
رييس ستاد كنگره با اشاره به تشكيل دبيرخانه كنگره در قم افزود: با تلاش و همت والاي آيت‌الله استادي، دبيرخانه علمي كنگره در قم تشكيل شد و تلاش زيادي براي جمع آوري آثار صاحب عروه صورت گرفت كه از ميان يك صد مقاله رسيده به دبيرخانه كنگره 40 مقاله برگزيده شده است و 7 مقاله نيز در كنگره ارائه مي‌شود.
در اين كنگره بين‌المللي جمعي از شخصيت‌هاي ايراني و خارجي از جمله حجج اسلام والمسلمين عبدالمهدي كربلايي امام جمعه كربلا، علي الحكيم مدير موسسه مطالعات اسلامي لندن، عمري رهبر شيعيان عربستان و نيز اساتيد دانشگاهاي نجف و كوفه حضور داشتند.
سيدمحمدكاظم طباطبائي يزدي معروف به صاحب عروه كه در سال 1253 قمري در يزد متولد ودر سال 1337 قمري وفات يافت از علماي بزرگ تشيع و از شخصيت‌هاي موثر در فقه اسلامي است.
كتاب عروه الوثقي آن مرحوم يكي از مهمترين كتاب‌هاي فقهي شيعه است كه اكثر مراجع تقليد بر آن حاشيه نوشته‌اند.
كنگره بين‌المللي صاحب عروه گراميداشت مرحوم حضرت آيت‌الله العظمي سيد محمد كاظم طباطبايي روز پنج شنبه در سالن همايش‌هاي مركز فقهي ائمه اطهار(ع) قم آغاز شد و عصر اين روز پايان يافت.