وزير آموزش و پرورش:

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ " حميد رضا حاجي بابايي " روز سه شنبه در همايش بزرگ فرهنگيان استان يزد و همچنين كارگاه آموزش تبيين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه با حضور جمع كثيري از مديران، معاونان و جمعي از فرهنگيان استان در محل سالن وحدت يزد برگزار شد با گراميداشت ميلاد حضرت رسول (ص) و ششمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت امام صادق (ع) و همچنين ايام ا... دهه فجر انقلاب اسلامي، استان يزد را ديار تدين، نجابت و علم معرفي كرد و ياد و خاطره شهداي استان را گرامي داشت.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به آياتي از قرآن كريم، يكي از دلايل بعثت نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) را تعليم و تربيت مردم در زمان جاهليت بيان كرد.
وي معلم واقعي را كسي دانست كه انسان ها را به خداوند باري تعالي نزديك تر كند و افزود: بالاترين جايگاه از ديدگاه قرآن كريم را شغل معلمي دارد.
وزير آموزش و پرورش در بخش دوم سخنان خود، لازمه ارتقاء جايگاه معلمان در جامعه را اجراي سند تحول آموزش و پرورش عنوان كرد.
اين مقام مسئول اولين مطالبه در خصوص تحول در اين وزارتخانه عظيم را توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مد ظله العالي) بيان كرد.
وي در ادامه به تشريح مراحل شكل گيري اين سند ملي پرداخت و اقداماتي از جمله نظر سنجي از 600 محقق در سراسر كشور، تلاش 5 ساله در خصوص جمع بندي سند، تشكيل 22 جلسه در مدت 8 ماه  توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تصويب سند تحول، در نظر گرفتن پيام هاي قرآن كريم و سيره پيامبراسلام (ص) ، ائمه اطهار( سلام الله عليهم) ، سيره بانوي دو عالم حضرت زهرا (س) و نيز رهنمود هاي امام راحل عظيم الشان (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي) و.... را يادآور شد.
حاجي بابايي جايگاه علمي كشور در افق  1404 و نقش آموزش و پرورش در اين چشم انداز را يادآور شد و خاطر نشان كرد:  هدف بنده در آموزش و پرورش تحول در اين وزارتخانه است.
وزير آموزش و پرورش از راه اندازي 64 پرديس دانشگاهي در تمامي استان هاي كشور در خصوص آموزش معلمان جديد با نام دانشگاه ويژه فرهنگيان زير نظر اين وزارتخانه خبر داد و اظهار اميدواري كرد: 25 هزار دانشجو در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا در اين مراكز آموزشي مشغول به تحصيل خواهند شد.
عالي ترين مقام اجرايي وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: 920 هزار معلم در كشور مشغول فعاليتند كه در سند تحول آنان به عنوان يك پژوهش گر مطرح مي شوند و انتظار ازآنان  تربيت دانش آموزاني مومن، محقق، پژوهش گر، متفكر و خلاق است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود جايگاه مدرسه بعد از خانواده را مهمترين مكان تربيت نوجوانان دانست و افزود: علم، ايمان، تفكر، عمل و اخلاق از مباني كتاب هاي جديد پايه هاي درسي مختلف در مدارس است.
حاجي بابايي در ادامه از هوشمند سازي كلي مدارس كشور تا حداكثر سه سال آينده خبر داد و مجهز كردن مدارس را از مهمترين وظايف  مسئولان بيان كرد.
وي در پايان تحول بنيادين در آموزش و پرورش را در راستاي احساس غرور و آرامش قشر عظيم معلمين در جامعه بيان كرد.
استاندار يزد نيز در اين مراسم با تقدير و تشكر از فرهنگيان زحمتكش در سراسر استان، يزد را مرهون تلاش مرداني پاك در اين نهاد فرهنگي دانست.
" محمد رضا فلاح زاده " با اشاره به اينكه اولين معلم تاريخ پيامبر اكرم (ص) محسوب مي شود، به بررسي برخي از ويژگي هاي ايشان پرداخت.
وي ضمن تشريح جايگاه تعليم وتربيت ، خاطر نشان كرد: توفيقاتي كه در زمينه امنيت پايدار، توليد، توسعه صنعتي و اشتغال، علوم دانشگاهي و ... همه و همه مرهون تلاش هاي معلمان عزيز و دوست داشتني است.