به گزارش روابط عمومي استانداري يزد"محمد رضا فلاح زاده" در اين ديدار سخت كوشي را وجه مشترك دو ملت ايران وآلمان بيان كرد و افزود: مردم ايران و آلمان از يك نژاد هستند.

وي در بخش ديگر سخنان خود توانمندي هاي استان يزد در حوزه هاي زير ساختي ، علمي، اقتصادي ، صنعتي و صادرات را يادآور شد و گفت: امسال براي نوزدهمين بار متوالي رتبه اول كنكور سراسري را به خود اختصاص داده است.
عالي ترين مقام اجرائي استان خاطر نشان ساخت:  مردم تيزهوش، سخت كوش و داراي دانش و بينش قوي، اصلي ترين سرمايه اجتماعي استان يزد مي باشد.
وي گفت: يزد علاوه بر دارا بودن بالاترين ذخائر معدني كشور، در حال حاضر 3170 واحد صنعتي فعال و بالغ بر 800 واحد صنعتي در دست ساخت را  دارد.
فلاح زاده در بخش ديگر سخنان خود خطاب به هيات آلماني گفت: آمريكا متولد قاره اروپاست و حيف است كه اين قاره همچون يك استان در خدمت آمريكا باشد.
وي ادامه داد: اگر اتفاقات و اعتصاباتي كه در پرتغال و ايتاليا شاهد آن بوده ايم، ادامه يابد در آينده نزديك، اروپا ضرر خواهد كرد و آمريكا و چين در بلوك شرق برنده خواهند شد.
فلاح زاده با اشاره به ستم هايي كه در حق ملت ايران شده است، گفت: ما به عنوان يك كشور كاملا مستقل، آماده هرگونه همكاري با آلمان هستيم.
ورود تكنولوژي به يزد، سرمايه گذاري در استان ، افزايش همكاري هاي توريستي دوطرفه و راه اندازي آموزش فني و حرفه اي آلمان در يزد از جمله زمينه هاي همكاري پيشنهادي از سوي فلاح زاده بود.
سفير آلمان نيز در اين ديدار ضمن توصيف ويژگي هاي منحصر به فرد استان يزد از حضور خود در اين استان ابراز خرسندي كرد.
"براند اربل" خواستار ايجاد تعامل گسترده بين طرفين شد.
وي بر ضرورت استفاده صحيح از توانمندي هاي ايران و آلمان تاكيد كرد.
سفير آلمان ادامه داد: ما از توانمندي هاي ايران و يزد آگاهي داريم و مطمئنيم در آينده اين پتانسيل ها موثر خواهد بود.
اربل در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينكه سياست سبب شده تا همكاري مشترك آلمان با ايران در عرصه هاي ديگر به گروگان گرفته شود، اظهار اميدواري كرد در آينده نزديك اين گروگان گيري به پايان برسد.
وي نيز آمادگي كشورآلمان براي توسعه همكاري با كشورمان را اعلام داشت و خاطرنشان ساخت: ما حتي حاضريم در شرايط سخت كنوني، همكاري خود را در همه حوزه هايي كه مي توانيم با استان يزد آغاز كنيم.
وي با استقبال از طرح استاندار يزد مبني بر راه اندازي آموزش فني و حرفه اي در استان گفت: اتاق بازرگاني ايران و آلمان در اين زمينه اقداماتي را انجام داده كه اشتياق داريم در استان يزد هم اين فعاليت را بيشتر كنيم.
در اين ديدار دو طرف در خصوص مسائل گوناگون به بحث و تبادل نظر پرداختند.