به گزارش روابط عمومي استانداري يزد "محمد رضا فلاح زاده" در اين ديدار ضمن خير مقدم به سفير ايران در هند، همكاري هاي  بين اين دو كشور را يادآور شد.
وي با بيان اين كه كشور هند يكي از پرجمعيت ترين كشورهاي دنياست، به پيشرفت هاي اين كشور در حوزه هاي اقتصاد و it  اشاره كرد.
فلاح زاده در تشريح برخي از توانمندي ها و پتانسيل هاي استان يزد،كسب رتبه اول كنكور سراسري در 19 سال متوالي، راه اندازي دفتر استاني بنياد ملي نخبگان و ثبت اطلاعات 400 نخبه ، گسترش واحدهاي صنعتي و معدني، كسب رتبه اول كشور در حوزه it ، برتري صنعت كاشي و سراميك استان و پيشينه فرهنگي استان و ... را مورد اشاره قرار داد.
استاندار يزد گفت: يكي از ويژگي هاي صنعت فولاد استان اين است كه بر خلاف ديگر استان ها، بخش عظيمي از اين صنعت توسط بخش خصوصي راه اندازي شده است.
وي در بخش ديگر سخنان خود برخي از زمينه ها و نيازهاي استان در خصوص گسترش ارتباطات با هند را برشمرد.
راه اندازي پرواز مستقيم يزد- هند، ترغيب سرمايه گذاران هندي براي سرمايه گذاري در يزد، تسهيل در رفت و آمد تجار و گردشگران هندي و ايراني ، فراهم آمدن شرايطي براي ورود نخبگان it يزد در هند براي كسب تجربه از متخصصان هندي از جمله مواردي بود كه استاندار يزد بدان پرداخت.
سفير كشورمان در هند در اين ديدار از حضور خود در يزد ابراز خرسندي كرد.
"غلامرضا انصاري" توانايي هاي استان يزد در برقراري ارتباط با هند و همچنين حضور چشمگير يزدي ها در كشور هند را از دلايل ضرورت سفر خود به يزد برشمرد.
وي در ادامه به قدمت زبان فارسي در هند اشاره كرد و افزود: نزديك به 800 سال زبان فارسي در هند رواج داشته و خدمات زيادي در كشور هند براي زبان فارسي صورت گرفته است.
وي در بخش ديگر سخنان خود به بيان مشكلات عمده در گسترش ارتباط با هند پرداخت.
انصاري گفت: نقل و انتقالات مالي و سختگيري در رفت و آمدها توسط دو كشور ايران و هند از جمله مهمترين مشكلاتي است كه به كاهش ارتباطات دامن زده است.
انصاري براي حل مشكلات موجود بخصوص حل مساله رفت و آمد سرمايه گذاران به يزد قول همكاري داد.
سفير ايران با اشاره به پيشرفت هاي هند در حوزه هاي مختلف اظهار اميدواري كرد: با حل مشكل تردد افراد بين ايران و هند، در آينده نزديك شاهد ارتباطات گسترده با كشور هند باشيم.
در اين جلسه تعدادي از مديران گزارشي از وضعيت همكاري هاي هند با استان يزد در حوزه هاي مختلف خود ارائه كردند.