استاندار يزد:

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده" روز چهارشنبه در جلسه اي كه با حضور مديركل امور استان هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور برگزار شد ضمن خير مقدم به مهمانان، از همكاري نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با استان يزد قدرداني كرد.
وي با اشاره به موفقيت هاي استان يزد در حوزه كتاب و كتابخواني ، اين موفقيت ها را مرهون تلاش مردان و زنان با همت استان و همچنين پشتيباني مسئولان كشوري دانست.
استاندار در تشريح اهميت كتاب و كتابخواني اظهار داشت: بعثت پيغمبر با كتاب آغاز شد و حتي ايشان به هنگام رحلت، عترت و كتاب را مورد سفارش قرار دادند.
عالي ترين مقام اجرايي استان در ادامه، تلاش و همكاري فرمانداران را براي ترويج كتاب و كتابخواني در شهرستان هاي استان خواستار شد و تاكيد كرد: تا زماني كه مسئول هستيد مسئولانه امور را پيگيري كنيد.
وي در ادامه گفت: لازم است در هر يك از شهرستان هاي استان يك كتابخانه كامل و آبرومند داشته باشيم چرا كه كتابخانه هيچ وقت از مدار خارج نمي شود.
مديركل امور استان هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور نيز در اين جلسه ضمن قدرداني از اقدامات استان يزد در حوزه كتابخانه ها، گفت: استان يزد در برخي از شاخص هاي مرتبط با كتابخانه ها،  در سطح كشوري رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام والمسلمين"حسيني" گفت: در حال حاضر تعداد كتابخانه هاي عمومي در كشور به 3هزار كتابخانه رسيده كه اكثريت آن ها عمومي و برخي مشاركتي هستند.
وي همچنين از اجراي طرح اعلام 5 شهر برتر كشور در حوزه مطالعه خبر داد و افزود: استان يزد در اين ميان از جايگاه خوبي برخوردار است.
در ابتداي اين جلسه مديركل كتابخانه هاي عمومي استان نيز گزارشي از اقدامات اين اداره كل ارائه كرد.
در ادامه اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر پيرامون مسائل مرتبط ،تصميمات لازم اتخاذ شد.