با حضور وزير تعاون افتتاح شد؛

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " علي ربيعي " روز پنج شنبه در اين مراسم اظهار داشت: صنعت IT  در آينده نزديك مي تواند در جهان بخش عظيمي از مشكل درآمد زايي و اشتغال  را حل نمايد.
وي حضور كارآفرينان و نخبگان را باعث پيشرفت جمهوري اسلامي دانست و افزود: بايد از كارآفرينان حمايت جدي شود.
شركت تعاوني توليدي پيشگامان عصر ارتباطات در راستاي ارائه تجهيزات مخابراتي و IT در زمينه هاي ساعت حضور و غياب، بوردهاي الكترونيكي، صندوق هاي فروشگاهي، تبلت ها و ... فعاليت خواهد نمود.
در ادامه سفر وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به استان يزد مراسم كلنگ زني و شروع عمليات عمراني بندر خشك يزد برگزار شد.
وزير تعاون در اين مراسم گفت: اجراي پروژه بندر خشك مي تواند توسعه اشتغال و زير ساخت استان را به دنبال داشته باشد.
ربيعي يكي از محسنات اين پروژه را كاهش هزينه انبار داري عنوان و اظهار اميدواري كرد: با اجراي اينچنين طرح هايي، حماسه اقتصادي و اقتصاد مقاومتي مد نظر رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالي ) تحقق يابد.
استاندار يزد نيز به ارائه گزارشي از روند اجرايي اين پروژه پرداخت و خاطر نشان كرد: استان يزد به دليل قرار گرفتن در كريدور مركزي و محل اتصال راه هاي ريلي كشور مكان مناسبي براي اجراي اين پروژه است.
" محمد رضا فلاح زاده " كاهش تصادفات جاده اي، كاهش رسوب كالا در بندرها، كاهش خسارت شرجي بودن هوا در بنادر و هزينه هاي ناشي از تخليه و بارگيري، مصرف سوخت و ... را از ديگر محسنات راه اندازي بندر خشك دانست.
وي مساحت زمين واگذاري به اين پروژه را 700 هكتار بيان كرد و گفت: تمام مجوزات لازم در راستاي تامين زيرساخت ها گرفته شده و ان شالله افتتاح بندر خشك رونق بانكي، گمركي و IT را به دنبال داشته باشد.
بندر خشك در شهرستان مهريز واقع است و طبق پيش بيني صورت گرفته طي 5 سال تا 7 سال با سرمايه گذاري 350 تا 500 ميليارد توماني بخش خصوصي و با همكاري شركت پيشگامان كوير و موسسه كوثر به بهره برداري خواهد رسيد.