امام جمعه يزد در ديدار مديران و كارشناسان روابط عموميهاي استان:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، آيت الله "محمد رضا ناصري" روز شنبه در اين مراسم با اشاره به آيه شريفه " اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوالله لعلكم تفلحون" گفت: معناي تقواي الهي در مسير ايجاد ارتباطات؛ صداقت و پرهيز از افراط و تفريط است.
وي اظهار داشت: برقرار كردن ارتباط مردم با تشكيلات،ارتباط تشكيلات با مردم ، ارتباط با ساير تشكيلات، رسانه ها و كاركنان تشكيلات، همه از مصاديق امر "رابطوا" در آيه يادشده است.
نماينده ولي فقيه در استان با تاكيد بر اهميت رعايت تقوا در روابط عموميها، افزود: رعايت تقوا، اعتماد عمومي را ايجاد نموده و مردم ، حرف تشكيلات را قبول مي كنند.
آيت الله ناصري در بخش ديگري از سخنان خود، برنامه ريزي براي بالابردن حيثيت علمي، اعتقادي و رشد عقلي جامعه را يكي از كاركردهاي مهم نهاد روابط عمومي در جامعه دانست و تصريح كرد: دستگاه ها نبايد ايستگاه باشند، بلكه بايد مركزي براي پرش و رشد كاركنان خود باشند.
امام جمعه يزد 27 ارديبهشت؛ روز ارتباطات و روابط عمومي را گرامي داشت و از زحمات مديران و كارشناسان روابط عموميهاي استان يزد قدرداني كرد.
استاندار و رئيس شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان يزد نيز در اين ديدار زحمات يك ساله مديران و كارشناسان روابط عموميهاي استان يزد را ارج نهاد و از دبير شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان به خاطر برگزاري اين ديدار تشكر نمود.
"محمد رضا فلاح زاده" روز ارتباطات و روابط عمومي را گرامي داشت و گفت: مسئولان روابط عموميها، مسئوليت خطيري را بر عهده دارند و در حقيقت پل ارتباطي مردم و مسئولان هستند كه حرف دل مردم را به مسئولان منتقل كرده و عملكرد مسئولان را نيز منعكس مي كنند.
وي افزود: مردم بايد در جريان مقدرات و مقررات سازمان قرار گرفته و از دستاوردهاي مجموعه نظام مطلع گردند.
عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به نقش روابط عموميها در اطلاع رساني به مردم، تصريح كرد: اطلاع رساني بايد به موقع، دقيق و صادقانه باشد.
فلاح زاده همچنين ضرورت استفاده از فناوري روز دنيا در روابط عموميها را يادآور شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان ساخت: روابط عموميها بايستي در ايام الله مذهبي، با برنامه ريزي و اطلاع رساني سعي كنند تا قرآن و عترت پيامبر گرامي اسلام(ص) مهجور نمانند.
استاندار يزد با اشاره به نامگذاري امسال به سال "حماسه سياسي، حماسه اقتصادي" ضمن تاكيد بر جمع بندي نظرات مردم در خصوص حماسه اقتصادي و انتقال به مديران استان، اظهار داشت: در زمينه حماسه سياسي بايستي يك حماسه ماندگار با حضور حداكثري مردم خلق شود.
فلاح زاده اين نكته را متذكر شد كه با حضور حداكثري مردم در عرصه انتخابات، توطئه دشمنان خنثي مي شود.
وي توكل و نيت خالصانه، توسل به اهل بيت، ولايت پذيري و انجام كارها بر اساس برنامه را از لوازم كار روابط عموميها دانست و گفت: سند راهبردي روابط عموميهاي استان يزد را ملاك حال و آينده خود تا رسيدن به اهداف مد نظر، قرار دهيد.
مشاور استاندار و دبير شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان يزد نيز ضمن قدرداني از نگاه ويژه نماينده ولي فقيه در استان و حمايتهاي بي شائبه استاندار از روابط عموميهاي استان يزد، بر اهميت كار روابط عموميها تاكيد كرد و گفت: بعد از ديدار مديران و كارشناسان روابط عموميهاي استان با مرحوم حجت الاسلام و المسلمين صدوقي(ره) در سال 90 و ديدار با حضرت آيت الله ناصري در منشاد، اين سومين ديدار اين جمع با نماينده ولي فقيه در استان مي باشد.
"سيد عبدالمجيد قائم محمدي" ضمن تبريك روز ارتباطات و روابط عمومي، نگاه ويژه و عنايت حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) به مقوله روابط عمومي را يادآور شد و اظهار داشت: سیره عملی و نظری معصومين(ع) ، سر شار از توصیه به تکریم ارباب رجوع و داشتن روابط عمومی قوی با مردم است.
وي افزود: در واقع پیامبران به ویژه پیامبر اسلام، روابط عمومی خدا بوده اند كه پیام خدا را به مردم منتقل می کردند، حرف و درخواست مردم را هم به خدا منتقل می کردند.
قائم محمدي ، برنامه ريزي، سياستگذاري و تدوين راهکارهاي جدي در روابط عمومي را از نيازهاي يك روابط عمومي مطلوب دانست و گفت: سند راهبردي روابط عموميهاي استان يزد كه چراغ راهي براي توسعه افزونتر روابط عموميهاي استان خواهد بود، در آينده نزديك رونمايي مي شود و اين اتفاق براي اولين بار در كشور خواهد افتاد.
وي تغيير نگرش عمومي، ايده پردازي و خلاقيت و استفاده از جديدترين تکنولوژي هاي ارتباطي و اطلاع رساني را از ديگر نيازهاي يك روابط عمومي مطلوب دانست و از برگزاري پنجمين جشنواره روابط عموميهاي برتر استان در آينده نزديك خبر داد.
مشاور استاندار و مديركل روابط عمومي استانداري يزد،گفت: جشنواره پنجم به صورت الكترونيكي برگزار مي شود.
قائم محمدي در بخش دوم سخنان خود، به ارائه گزارشي از اقدامات روابط عمومي استانداري پرداخت وگفت: فعاليتهاي اين اداره كل در شش بخش امور داخلي، روابط عمومي فرمانداريها،شوراي اطلاع رساني ، اصحاب رسانه استان،وظايف مناسبتي و شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان رقم مي خورد.
اين مقام مسئول در تشريح اقدامات صورت گرفته در قالب شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان يزد از دي 86 تا پايان سال 91، از اعطاي حدود 700 ميليون ريال وام به اعضاي اين شورا ، اختصاص سهميه عمره براي 60 نفر و ايجاد شركت تعاوني شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان خبر داد.
دبير شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان يزد، ارائه45 هزار و 220 نفر ساعت خدمات آموزش حضوري به اعضاي شورا در 7 دوره آموزشي و در قالب 36 همايش، برگزاري دو جشنواره روابط عموميهاي برتر استان، راه اندازي صندوق قرض الحسنه روابط عمومي ها ، تأسيس كانون تبليغاتي شوراي هماهنگي روابط عموميها، برگزاري 5 دوره انتخابات اعضاي هيئت رئيسه شورا، راه اندازي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان در شهرستانها و راه اندازي پايگاه اطلاع رساني شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان را از جمله اقدامات شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان يزد برشمرد.
راه اندازي پورتال خبر استان ، برگزاري 76 نشست خبري استاندار،معاونين استاندار، مديران استان،مديران استانداري و فرمانداران(به طور متوسط هر 25 روز يك نشست خبري)، تدوين 39 بولتن آموزشي با موضوع روابط عمومي ، ارزيابي همكاري روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي با پورتال خبر به صورت سالانه و تقدير از برترينهاي اين عرصه،تهيه كتاب 118 استان با همكاري شركت مخابرات ،تهيه تقويم مناسبتهاي سالانه ، فراهم کردن مکان مناسب برای استقرار شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط شوراي هماهنگي روابط عموميهاست كه مورد اشاره قائم محمدي قرار گرفت.
وي در پايان سخنان خود با اشاره به اهميت انتخابات و حضور پر شور مردم دراين عرصه مهم و سرنوشت ساز، دعوت مردم به حضور حداكثري و خلق حماسه سياسي را وظيفه روابط عموميها دانست.