رئیس شورای اسلامی استان تاکید کرد:

ضرورت توجه به جایگاه شوراهای شهر و روستا در تصمیم‌ گیری‌ها

رئیس شورای اسلامی استان یزد با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و حذف عنوان شوراها از تبصره یک و دو ماده ۵۳ ، خواستار توجه به شان و جایگاه شوراها در تصمیم‌گیری‌ها شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، رئیس شورای اسلامی استان در نشست مشترک اعضای شورا با "محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ‌و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت شهید فخری زاده رئیس ‌فقید سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و دانشمند هسته‌ای و گرامیداشت روز دانشجو، گزارشی از فعالیت های شورا ارائه داد.
"سیدمحمود میرابوالقاسمی" به جایگاه ویژه شوراها در آموزه های دینی و قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اگر شوراهای اسلامی تقویت و حمایت شوند شاهد تقویت نظام نیز خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و محدود کردن اختیار تعیین عوارض توسط شوراهای شهر و روستا کشور، خواستار توجه به شان و جایگاه شوراها در تصمیم‌گیری‌ها شد.
نماینده مردم استان یزد در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف به جای آنکه سعی کنند جایگاه شوراهای شهر را در تصمیم‌گیری‌ها ا‌رتقا دهند، با اقدامات خود زمینه تضعیف این نهاد مردمی را پایه ریزی می کنند.
میرابوالقاسمی افزود: اعضای شوراها به این رویه در محدود کردن اختیارات شورا ‌اعتراض دارند و از دولت و مجلس انتظار داریم با در نظر گرفتن تجربه پنج دوره‌ای شورای اسلامی شهر و روستا، به شکلی محدود به شورا نگاه نکنند.
رئیس شورای اسلامی استان در پایان ‌سخنان خود خاطرنشان کرد: این نهاد مردمی با بیش از ۱۲۵ هزار عضو ‌جایگاه و شان قانونی و حقوقی بالایی دارد و اصل هفتم قانون اساسی، شوراها را یکی از ارکان تصمیم گیری نظام تلقی می کند.

"‌محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، ‌گفت: جایگاه شوراها در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها بر کسی پوشیده نیست و به‌عنوان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آمادگی دار‌م تا پیگیر موارد قانونی مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی استان یزد در حوزه های مختلف باشم تا با به نتیجه رسیدن این موارد بتوانیم به ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا کمک کنیم.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

‌★‌عکس: ‌رضا زارع★ 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات