ضرورت کنترل جدی مبادی ورودی و خروجی برای جلوگیری از ورود سویه های جدید کرونا به استان/ تغییر رنگ بندی نباید عاملی برای کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان شود/ واکسیناسیون در استان سرعت میگیرد / ضرورت فرهنگسازی و ترغیب افراد واجد شرایط سنی برای واکسیناسیون

استاندار یزد با اشاره به نگرانی های موجود در زمینه پیک های بعدی کرونا و تهدیدهای مربوط به ورود سویه های جدید ویروس کرونا به ایران، خاطرنشان کرد: در این راستا باید مراقبت و کنترل جدی بر مبادی ورودی و خروجی رسمی مثل فرودگاه و همچنین ورود غیر رسمی اتباع خارجی به استان صورت گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به منظور بررسی آخرین و وضعیت استان در زمینه مقابله با این بیماری و انجام هماهنگی ها برای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، یکی از موضوعات مطرح شده در نشست روزگذشته ستاد ملی مقابله با کرونا را روند خوب مدیریت آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان عنوان کرد و اظهارداشت: در پیک پنجم کرونا این آمار افزایش چندانی پیدا نکرد که این موضوع موید خدمات درمانی خوب ارائه شده در استان و تعامل، هماهنگی و همکاری دستگاه های مسئول و همکاری مردم، اصناف و گروه های مختلف در بحث بیماری کرونا است.
استاندار یزد ادامه داد: مهاجر پذیری استان، ترددهای گردشگری، تردد های خارجی مربوط به فعالین اقتصادی و ارائه خدمات درمانی به بیماران سایر استان ها  از جمله مواردی است که می تواند زمینه ساز تجربه شرایط سخت در پیک های متعدد کرونا شود اما در عین حال، مدیریت خوبی در استان اعمال شده و در حال حاضر در شیب نزولی منحنی کرونا قرار داریم.
وی در ادامه با اشاره به نگرانی های موجود در زمینه پیک های بعدی کرونا و تهدیدهای مربوط به ورود سویه های جدید ویروس کرونا به ایران، خاطرنشان کرد: در این راستا باید مراقبت و کنترل جدی بر مبادی ورودی و خروجی رسمی مثل فرودگاه و همچنین ورود غیر رسمی اتباع خارجی به استان صورت گیرد.
دکتر طالبی افزود: در رابطه با ورود و خروج اتباع خارجی به استان باید کارگروه ویژه ای تشکیل و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دستورالعمل خاصی برای مدیریت این بحث تدوین شود.
استاندار یزد در ادامه بر نظارت جدی سازمان صمت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر واحدهای صنعتی و ارائه تذکرات لازم در خصوص ورود و خروج اتباع خارجی شاغل در واحدهای صنعتی استان تاکید کرد.
دکتر طالبی افزود: فرمانداران به صورت جدی مراقب های لازم را در شهرستان ها داشته باشند و با هماهنگی مراکز بهداشت اقدامات لازم را در رابطه با پیشگیری از ورود سویه های جدید کرونا و پیگیری مباحث مربوط به واکسیناسیون انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به کمک دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی، خانه فرهنگ صدوقی و هلال احمر در راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت های بسیار خوبی فراهم شده و ما باید سرعت واکسیناسیون استان را با توجه به ورود واکسن به کشور، افزایش داده و در عین اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این زمینه، امکانات و نیروی انسانی را معطل گروه های سنی نکنیم.
استاندار یزد در ادامه خواستار ارزیابی فعالیت فرمانداران در بحث واکسیناسیون کرونا و درگیری بخشداران به مباحث این حوزه و حوزه اطلاع رسانی شد.
دکتر طالبی همچنین به موضوعات مطرح شده در جلسه پیرامون محدودیت های کرونا و ساعت فعالیت اصناف اشاره و خاطرنشان کرد: کمیته تطبیق در بحث ساعت فعالیت اصناف و بازگشایی محل هایی مثل فضای سبز و پارک ها؛ تا حدی که با مصوبات ستاد ملی مغایرت ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند، تصمیماتی را اتخاذ کند.
وی در ادامه به ضرورت افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در استان پرداخت و تصریح کرد: نباید صرف تغییر رنگ بندی وضعیت کرونا استان، رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یابد زیرا ما باید در مقابل اتفاقات جدیدی که ممکن است رقم بخورد، حداکثر رعایت پروتکل ها را داشته باشیم.
استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود بر همکاری و تعامل اداره کل فرهنگ ‌و ارشاداسلامی استان در قالب کمیته اطلاع رسانی ستاد، تدوین محتوا و فعالیت تبلیغی در بحث واکسیناسیون و اقناع افکارعمومی روی مباحث مربوط به پیشگیری از شیوع سویه های جدید، الزام شهرداری ها به همکاری و در اختیار قرار دادن فضاهای تبلیغاتی شهرها در زمینه تبیین اهمیت واکسیناسیون کرونا  تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات