به گزارش روابط عمومي استانداري يزد "غلامحسين دشتي" روز چهارشنبه در اين مراسم به حماسه ماندگار 9  دي  اشاره كرد و گفت: حضور مبتني بر آگاهي و بصيرت عميق در 9 دي 88 ، امام زمان (عج) و مردم را خوشحال و انقلاب  اسلامي را براي سالهاي متمادي بيمه كرد.
وي افزود: كساني در  خارج از مرزهاي كشورمان  به فتنه گري دل بسته بودند تا با استفاده از هنجار شكنان داخلي بتوانند به كشور اسلامي ايران لطمه بزنند.
معاون سیاسی، امنيتي و اجتماعي استاندار  ، فتنه 88 را به جنگ خندق تشبيه كرد و تصريح كرد: در حوادث بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري ، چهره هايي بودند كه خود را پنهان و مردم را سپر خود  قرار مي دادند. اما مردم وقتي فهميدند اين چهره ها دست در دست دشمن دارند به آنها پشت كرده و با بصيرت تمام، حماسه 9 دي را خلق كردند.
دشتي همچنين با اشاره به در پيش رو بودن 12 ديماه ؛ سالروز سفر پر خير و بركت رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) به استان يزد  اظهار داشت : اين روز، ياد آور صحنه هاي با شكوه سفر پرخير وبركت مقام معظم رهبري است كه خاطره آن هر گز از اذهان مردم ولايتمدار استان يزد محو نخواهد شد.
اين مقام مسئول 21 ديماه؛  سالروز شهادت " احمدي روشن"  را گرامي داشت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار يزد  در بخش ديگري از سخنان خود به توانمنديها و پتانسيلهاي شهرستان بافق اشاره  كرد و گفت: ذخاير معدني روزي تمام مي شود و بايد با تبليغ و ترويج صحيح كشاورزي را جايگزين معادن كرد.
وي  افزود: با ترويج ، آموزش و توزيع به موقع نهاده هاي كشاورزي، هم برداشت محصولات زراعي رونق مي گيرد و هم اشتغال پايدار تضمين مي شود.
دشتي خدمات و تلاشهاي  فرماندار سابق  و همچنين سرپرست فرمانداري را ارج نهاد و براي فرماندار جديد بافق آرزوي توفيق  كرد.
در ابتدای این مراسم امام جمعه بافق با اشاره به  احاديث و روايات متعدد گفت : پست و مقام برای تک تک ما یک امانتی است که روزی آن را به ما تحویل می دهند و روزی دیگر از ما گرفته و در اختیار دیگری می گذارند.
حجت الاسلام و المسلمين "سید جواد سلیمانی"  با تاکید بر حفظ وحدت میان مسئولین و مردم خاطر نشان کرد : خدمت صادقانه و بي منت از وظايف اصلي مديران دستگاه هاي اجرايي است و این امر در سایه وحدت و همدلی ، کارآیی بهتری دارد.
وی افزود : مسئوليت در نظام اسلامي؛ فرصتي براي خدمت به ملت است و مسئولان بايد براي تحقق اين امر ، منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) را در نظر بگيرند.
در اين مراسم "مهدی دهقان خاوری " به عنوان فرماندار جدید بافق معرفي و از زحمات ‍"حسین ندافیان" فرماندار سابق و "علیرضا صمدی" سرپرست فرمانداری اين شهرستان با اعطاء لوح سپاس قدرداني شد .