به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " محمد رضا فلاح زاده " روز چهارشنبه در اين ديدار وجود امنيت را يكي از مقوله هاي مهم در نظام انقلاب اسلامي ارزيابي كرد و اظهار داشت: فرهنگ شدن مبارزه با جرم در جامعه بسيار اهميت دارد كه در اين راستا خانواده نقش بسزايي را ايفا مي كند.
وي آموزش و پرورش را يكي ديگر از ارگان هاي تاثيرگذار در مقوله فرهنگ سازي دانست و خاطر نشان كرد: عزت، كرامت نفس، تدين، تقوا، اخلاق و آداب در زندگي هر فرد در جامعه بايد مورد توجه مسئولين مرتبط قرار گيرد.
دانشگاه، حوزه هاي علميه و رسانه ملي از ديگر مراكز فرهنگي است كه مورد توجه عالي ترين مقام اجرايي استان قرار گرفت و بر تعامل هر چه بيشتر اين مراكز با نيروي انتظامي تاكيد شد.
استاندار يزد همچنين خواستار بازنگري در سرعت هاي تعيين شده براي جاده ها، پيشگيري مجدانه از سرقت، جلوگيري از احساس امنيت كاذب و ... شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان نيز از افزايش 73 درصدي كشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: جلسات مختلفي در راستاي آگاهي بخشي با روند كار نيروي انتظامي استان با اقشار مختلف مردم انجام گرفته است.
سردار " منوچهر امان اللهي " با اشاره به افزايش كشف  55 درصدي قاچاق كالا و دستگيري 12 هزار و 307 نفر در خصوص جرايم مختلف، اظهار اميدواري كرد: مسئولان مرتبط با نگاه واقع بينانه معضلات اجتماعي را بررسي و در راستاي رفع آن تلاش كنند.