رييس ستاد انتخابات استان يزد:

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "غلامحسين دشتي" روز چهارشنبه در نشست خبري اعضاي ستاد انتخابات با اصحاب رسانه، گفت: رسانه ها در انتخابات نقش ويژه اي را بر عهده دارند چرا كه با آگاهي بخشي و اطلاع رساني مردم را براي حضور آگاهانه در انتخابات ياري مي كنند.
وي اظهار داشت: انتخابات زمينه حضور و تاثير آحاد مردم بر مديريت كشور را فراهم مي كند و در مقياس جهاني به عنوان ارائه يك الگوي اسلامي تعيين قدرت، بسيار حائز اهميت است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خاطر نشان كرد: اقدامات بسيار خوبي تاكنون توسط كميته هاي 5 گانه ستاد انتخابات صورت پذيرفته و همچنان اين فعاليت ها در حوزه هاي گوناگون ادامه دارد.
وي با بيان اينكه موضوع آموزش در اولويت فعاليت هاي ستاد انتخابات قرار دارد، اظهار داشت: لازمه انتخابات سالم، پر شور و باشكوه، عمل به مرّ قانون است و عمل به قانون نياز به آموزش دارد كه برگزاري دوره هاي آموزشي در حال انجام است.
رييس ستاد انتخابات استان در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينكه تبليغات انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري از سوم خرداد آغاز و تا ساعت 8 صبح روز بيست و سوم خرداد ماه ادامه دارد، گفت: فعاليت ستادهاي تبليغاتي نامزدهاي رياست جمهوري در شهرستان ها منوط به كسب مجوز از فرمانداري ها مي باشد.
دشتي اظهار داشت: تبليغات انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا پس از اعلام نظر قطعي هيات نظارت شهرستان ها در خصوص صلاحيت نامزدها، از روز شانزدهم خردادماه تا روز بيست و دوم خرداد به مدت يك هفته صورت مي پذيرد.
اين مقام مسئول تعداد شعب اخذ رأي در سطح استان را 786 شعبه اعلام كرد.
وي همچنين تعداد نامزدهاي ثبت نام شده براي انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي در شهرهاي استان را 755 نفر و در روستاها را 2 هزار و 623 نفر اعلام كرد و افزود: در اين بين 152 نفر زن و مابقي مرد هستند.
دشتي گفت: تاكنون از بين 3 هزار و 378 داوطلب ثبت نام كننده در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، صلاحيت 2 هزار و 996 نفر احراز شده است و روند بررسي ها همچنان ادامه دارد.
رييس ستاد انتخابات استان تعداد كرسي هاي شوراي اسلامي شهرهاي استان را 129 كرسي و شوراي روستاهاي استان را يك هزار و 138 كرسي اعلام كرد.
وي تعداد هيأت هاي اجرايي تشكيل شده در انتخابات شوراهاي شهر و روستا را 29 هيأت و تعداد هيأت هاي اجرايي انتخابات رياست جمهوري را 19 هيأت اعلام كرد و گفت: در مجموع 17 هزار و 500 نفر در سراسر استان مجري برگزاري انتخابات 24 خرداد خواهند بود.
دشتي با بيان اينكه انتخابات در جمهوري اسلامي با آگاهي و شناخت انجام مي گيرد، نقش محوري رسانه ها در تبليغات و اطلاع رساني را يادآور شد.
رعايت قانون، عدم مزاحمت براي عموم مردم،حفظ حرمت و شخصيت كانديداها،پرهيز از تخريب و نقدهاي غير عالمانه ،توجه به مسائل امنيتي،توجه به دستورالعملها و اطلاعيه ها، پرهيز از فعاليت هاي مغرضانه و تحريك آميز از ديگر موضوعات مرتبط با فعاليت تبليغاتي كانديداها بود كه مورد اشاره رييس ستاد انتخابات استان قرار گرفت.
جانشين ستاد انتخابات استان نيز در اين نشست، الزام همراه داشتن كارت ملي و شناسنامه به هنگام رأي دادن را يادآورشد و افزود: هر فرد فقط مي تواند با حضور در يك شعبه اخذ رأي نسبت به دريافت تعرفه رييس جمهوري و شوراها اقدام نمايد.
"محمد مهدي تقوايي" گفت: اعضاي شعب اخذ رأي در سراسر استان به جز شهر يزد، ملزم هستند براي تحويل تعرفه انتخابات شوراهاي اسلامي به رأي دهندگان، نسبت به احراز توطن آنان اقدام نمايند.
وي گفت: شرط احراز توطن اين است كه خانواده رأي دهنده حداقل يك سال در آن شهر يا روستا سكونت داشته باشند.
مديركل سياسي و انتخابات استانداري و جانشين ستاد انتخابات استان گفت: از 223 شعبه سيار اخذ رأي، در 161 شعبه سيار روستايي و 33 شعبه سيار شهري، رأي گيري هر دو انتخابات رياست جمهوري و شوراها انجام مي گيرد و در 28 شعبه سيار روستايي و 1 شعبه سيار شهري فقط رأي گيري انتخابات رييس جمهوري انجام خواهد شد.
مديركل روابط عمومي استانداري يزد و مسئول كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات استان نيز در اين نشست از همكاري رسانه هاي استان قدرداني كرد.
"سيد عبدالمجيد قائم محمدي" گفت: همه ما موظفيم با زمينه سازي براي حضور حماسي مردم در اين انتخابات، دين خود را به نظام جمهوري اسلامي، حضرت امام(ره) و شهداي والا مقام ادا كنيم.
وي با بيان شرايط حساس انتخاباتي، تلاش بيشتر رسانه ها دراطلاع رساني و آگاهي بخشي به مردم را خواستار شد.
قائم محمدي ادامه داد: براي تسهيل فعاليت خبرنگاران در انتخابات پيش رو، كارت هاي خبرنگاري صرفا توسط ستاد انتخابات استان صادر مي شود و خبرنگاران تا 9 خرداد مهلت دارند مدارك خود را ارسال كنند.
وي همچنين گفت: بعد از انتخابات از رسانه هاي برتر در زمينه اطلاع رساني اين رويداد مهم تجليل خواهد شد.